دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دانشگاهها روي بهبودکيفيت‌بنزين کار مي‌کنند

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 465298
کاظمی گفت: بهبود کيفيت بنزين از محورهاي اصلي در موافقتنامه همکاري با دانشگاهها و مراکز علمي کشور است که در اين زمينه بهبود نفتاي سبک در دستور کار قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از صداو سيما، عباس کاظمي صبح امروز در مراسم امضاي ۱۲ موافقتنامه ميان صنعت نفت با دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي در زمينه صنايع پايين دستي با بيان اين که شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در قالب موافقتنامه هاي امروز با دانشگاهها و مراکز علمي کشور در زمينه تدوين دانش فني ارتقاي نفت سنگين و باقيمانده هاي سنگين برج هاي تقطير براساس رژيم آر اف سي سي، آر سي دي، ديلي کوکر و هايدرو کراکر همکاري خواهد داشت، گفت: بحث بهبود کيفيت بنزين يکي از محورهاي اصلي در اين موافقتنامه است که در اين زمينه بهبود نفتاي سبک در دستور کار قرار دارد.

وي ادامه داد: در زمينه بهبود کيفيت بنزين، پژوهشگاه صنعت نفت پيش از اين دانش فني و کاتاليستهاي لازم را به دست آورده است، اما در زمينه کاتاليست ما هم اکنون نياز به دانش فني داريم که قرار است دانشگاه شيراز در اين زمينه با شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي همکاري کند.

مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: تدوين دانش فني و کاتاليستهاي مورد نياز براي گوگرد زدايي از نفتا و محصولات ميان تقطيري مثل نفت سفيد و نفت و گاز با روش اچ دي اس با همکاري دانشگاه شريف، تدوين دانش فني و توليد کاتاليست تبديل مازوت به ميان تقطيرها با همکاري دانشگاه صنعتي اصفهان از ديگر پروژه هايي است که در قالب موافقتنامه با دانشگاهها اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به سابقه فعاليتهاي صورت گرفته در پژوهشگاه صنعت نفت ايران در زمينه تدوين دانشهاي نفتي در پالايشگاههاي آبادان و اراک گفت: با اجراي اين موافقتنامه ها ارتباط ميان دانشگاه و صنعت توسعه مي يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *