جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

خدمات دندانپزشکی گران تمام می‌شود

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 486318
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود،‌گفت: خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی ‌باید گسترش یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی غروب چهارشنبه در سفر به شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نوآوران سلامت در کشور، اظهار داشت: این طرح مدت ۱۰ سال است که در کشور شروع شده و ظرفیت‌های خوبی را در بخش سلامت فراهم کرده است.
 
وی با بیان اینکه خیرین حوزه سلامت اقدامات بسیار مناسبی در کشور انجام داده‌اند، اظهار داشت: این خدمات باید به مردم اطلاع رسانی شود.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه بهداشت و سلامت هزینه می‌شود که ضرورت دارد این اقدامات و خدمات خیرین به مردم بیش از پیش شناسانده شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول ۵۰ سال گذشته در حوزه دندانپزشکی زیرساخت‌های مناسبی ایجاد نشده است، افزود: در زمینه‌های پزشکی ۸۰ درصد بیمارانی که به عمل جراحی و یا خدمات درمانی نیاز دارند این اقدامات در بیمارستان‌های دولتی صورت می‌شود، اما متأسفانه در زمینه دندانپزشکی زیرساخت‌هایی از سوی دولت‌ها تاکنون ایجاد نشده است.
 
قاضی زاده هاشمی بیان داشت: ارائه خدمات دندانپزشکی از سوی دولت تنها ۷ درصد بوده و مابقی این خدمات از سوی بخش خصوصی ارائه می‌شود.
 
امیدواریم تا پایان سال ۲۸۰۰ پایگاه خدمات دندانپزشکی ایجاد شود
 
وی عنوان کرد: هم اکنون مردم یا با دندان‌های ناسالم زندگی می‌کنند و یا آنکه برای ترمیم دندان‌های خود به مراکز دندانپزشکی خصوصی مراجعه می‌کنند که این مراکز از آنجایی که هزینه‌های سرمایه گذاری بالایی برای راه اندازی و تجهیز پرداخت کرده‌اند قیمت تمام شده خدمات نیز برای مردم گران تمام می‌شود.
 
وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی ‌باید گسترش یابد، ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال ۲۸۰۰ پایگاه خدمات دندانپزشکی ایجاد شود که البته این اقدام کار بسیار سختی است اما امیدواریم با تلاش جهادی مسولان دانشگاه‌ها محقق شود.
 
وی ابراز داشت: اگر این مراکز دندانپزشکی تا پایان سال در کشور راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کنند خدمات دولتی در حوزه دندانپزشکی به ۲۵ درصد می‌رسد که این امر نیز موجب خواهد شد تا قیمت‌های دندانپزشکی کنترل شود.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در زمینه دندانپزشکی ‌باید پیشگیری را مورد توجه قرار داد، افزود: برای تعداد هشت میلیون نفر از دانش آموزان در مقاطع دبستان تا دبیرستان اقداماتی در زمینه جلوگیری از پوسیدگی دندان صورت گرفته است.
 
جمع آوری پسماندهای بیمارستانی نیازمند همکاری شهرداری‌ها با بخش‌ خصوصی است
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات پسماندهای بیمارستانی، اظهار داشت: مسئله پسماند از جمله مشکلات کشور است که منحصر به پسماند‌های بیمارستانی نمی‌شود و حل این مشکل نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری‌ها دارد.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: باید در زمینه جمع آوری پسماندهای بیمارستانی، شهرداری‌ها با بخش‌های خصوصی همکاری داشته باشند که در این صورت می‌توان با ایجاد یک شرایط رقابتی بین بخش خصوصی اقدامات خوبی در زمینه حل مشکل پسماندهای بیمارستانی برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *