جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

لزوم طراحی موکب بانوان در اربعین امسال

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 486270
مدیریت حج و زیارت استان خوزستان گفت: بانوان از جایگاه خاصی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برخوردار هستند و از طرفی دیگر این قشر به خدمات ویژه‌تری نیازمند هستند، به‌همین علت باید موکب ویژه بانوان طراحی شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ناصر حویزاوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همه کسانی که برای اربعین و برنامه‌های این ایام دغدغه داشته‌اند و در جهت رفع آن تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم و امیدوارم که اربعین حسینی امسال را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و به زوار امام حسین(ع) خدمت کنیم.

وی ادامه داد: امسال باید یک دبیرخانه در ستاد اربعین تشکیل شود و در این دبیرخانه به بررسی، تعریف و تشریح وظایف بپردازیم تا همه دستگاه‌ها وظایف خود را بشناسند و درصدد انجام و رفع مشکلات باشند.

مدیریت حج و زیارت استان خوزستان گفت: تقسیم کار باید به‌صورت منظم انجام و چارچوب شرح وظایف هم تدوین شود، اگر چه سازمان‌ها از وظایف خود مطلع هستند اما تاکنون این وظایف ابلاغ نشده است.

وی متذکر شد: باید یک گروه به نام مجمع موکب‌داران تشکیل شود و از همه مدیران تکایا و هیأت‌ها در جلسه‌های ستاد اربعین دعوت شود تا آنها هم از شرایط، هدفمندی‌ها و مصوبات مطلع شوند.

حویزاوی بیان کرد: صدور ویزا در خرمشهر در اربعین سال گذشته خوب بود اما خاطره‌های تلخی هم به‌دنبال داشت و امسال باید برای این کاستی‌ها تدابیری صورت بگیرد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: بانوان از جایگاه خاصی در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برخوردار بوده و از طرفی دیگر این قشر به خدمات ویژه‌تری نیازمند هستند، به‌همین دلیل باید موکب ویژه بانوان طراحی شود.

مدیریت حج و زیارت استان خوزستان اظهار کرد: انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده بسیار مهم و ضروری است و یکی از ابزار انتقال این فرهنگ تدوین کتاب اربعین برای امسال بوده که به‌وسیله آن خاطرات، گزارشات، رشادت‌ها و... نمایان می‌شود و سند افتخاری برای شهرستان خرمشهر است.

حویزاوی گفت: شکل موکب و استقرار آنها باید براساس اقلیم شهرستان خرمشهر طراحی شود، تا با وجود مشکلات طبیعی از قبیل باد خراب و فرسوده نشوند.

وی در پایان تصریح کرد: سال گذشته با کمبود شدید سردخانه‌های مواد غذایی روبه‌رو بودیم و امسال با توجه به تلاقی اربعین حسینی با فصل گرما باید تدابیر ویژه‌ای صورت بگیرد و خدمات ارزشمندی را در اختیار زوار امام حسین(ع) قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *