پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

کویت قیمت جهانی نفت را کاهش داد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 486240
قیمت نفت با پایان یافتن اعتصاب کارگران نفتی کویت 1.11 دلار کاهش یافت و 42.92 دلار در هر بشکه فروخته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از بلومبرگ، پس از پایان یافتن اعتصاب کارگران کویتی پس از 3 روز، قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت نفت آمریکا امروز نزدیک به 3 درصد کاهش یافت و قیمت‌ها در روز سه‌شنبه پس از کاهش تولید کویت به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز برای نخستین بار در 5 روز پیش از آن، 3.3 درصد کاهش یافت.

بر اساس آمارهای بلومبرگ پیش از انتشار آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، احتمالا ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 3 میلیون بشکه افزایش یافته است. آمارهای صنعتی از افزایش 3.1 میلیون بشکه‌ای خبر می‌دهد.

مذاکرات در دوحه در روز یک شنبه میان بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت به علت اصرار عربستان برای شرکت دادن ایران در فریز نفت، شکست خورد. کارگران نفتی در کویت در اعتراض به کاهش پرداخت‌ها اعتصاب کردند و تولید نفت این کشور به شدت کاهش یافت.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار نفت در بازارهای سی‌ام‌سی در سیدنی گفت: «اندازه اختلال، کاملا قابل‌توجه بود.. این امر مقادیر زیادی تولید نفت را کاهش داد.»

قیمت نفت خام آمریکا با 1.15 دلار کاهش 39.93 دلار فروخته شد. نفت برنت نیز با 1.11 دلار کاهش 42.92 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سه روز بود که کارگران نفتی کویت در اعتراض به پایین بودن دستمزدها اعتراض داشتند که باعث افت 60 درصدی تولید در این کشور شد و همین مسئله باعث شد به رغم شکست اجلاس دوحه، قیمت نفت بالا برود اما با پایان یافتن این اعتصاب‌، دو باره قیمت نفت افت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *