دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سفر وزیر امنیت عمومی چین به تهران

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 486162
وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر چین درباره سفر وزیر امنیت عمومی این کشور به تهران در آیند‌ه‌ای نزدیک توافق کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر چین صبح امروز و در حاشیه مراسم افتتاحیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در خصوص مسأله جهانی مواد مخدر( UNGASS)، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرفین در این ملاقات ضمن اشاره به اعتقاد راسخ رهبران دو کشور به توسعه و گسترش همه‌جانبه همکاری‌ها و در قالب همکاری جامع راهبردی، بر ضرورت افزایش همکاری‌های امنیتی و انتظامی دو کشور براساس اسناد همکاری مرتبط تأکید کردند.

همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، جدایی‌طلبی و مواد مخدر، بصورت دوجانبه و در سطح منطقه و بین‌المللی، از جمله محورهای مورد توافق مقامات ایران و چین در این جلسه بود.

تأکید بر اجرایی شدن موافقت‌نامه مبارزه با جرائم فرا ملی دو کشور، به عنوان محور همکاری‌های دوجانبه ایران و چین، مورد تأکید رحمانی‌فضلی و معاون نخست‌وزیر چین قرار گرفت.

از دیگر محورهای مورد توافق طرفین در این ملاقات، می‌توان به توسعه همکاری‌های پلیسی، مرزی، انتظامی و مبارزه با جرائم سایبری اشاره کرد.

در راستای اجرای توافقات ذکر شده و اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص، توافق شد تا در آینده نزدیک، هیئتی به سرپرستی وزیر امنیت عمومی چین به تهران سفر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *