جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
مسئول روابط خارجی اتاق بازرگانی ایران و تونس خبر داد؛

برقراری روابط بانکی ایران و تونس تا ماه دیگر

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب: 486093
مسئول روابط خارجی اتاق بازرگانی تونس و ایران با اشاره به عادی شدن روابط بانکی بین این دو کشور تا یک ماه دیگر گفت: اعتبارات اسنادی (L.C) بین تونس و ایران به‌ صورت عادی برقرار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، آفس نورالدین در دیدار با نایب‌رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: عادی شدن روابط بانکی مهم‌ترین ابزار ارتباطی بین دو کشور تونس و ایران جهت افزایش مبادلات تجاری است.
 
وی به واردات سالانه 30 هزار تن پلاستیک و 12 هزار تن پلیمر از اروپا و آسیا به تونس خبر داد و گفت: ایران می‌تواند جای کشورهای آسیایی و اروپایی در بازار مواد پتروشیمی تونس را بگیرد.
 
وی با تکید بر این نکته که خواستار توسعه روابط تجاری با ایران هستیم، افزود: ایران در بخش تولیدات مواد اولیه پلاستیک دارای کیفیت بالایی است و این در حالی است که تونس از عربستان و قطر سالانه هزاران تن مواد پلاستیک وارد می‌کند.
 
مصطفی رناسی؛ نایب‌رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در تولید فولاد، محصولات پالایشگاهی و نساجی گفت: استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است که می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و تونس ایجاد کند.
 
وی با اشاره به جایگاه ژئوپلیتیک ایران در غرب آسیا گفت: اصفهان در مرکز ایران می‌تواند مبادلات تونس با کشورهای آسیای میانه را تسهیل سازد.
 
رناسی تبادل گردشگر بین اصفهان و تونس را از نقاط مشترک دو طرف برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک اصفهان و تونس با استفاده از مزیت نیروی انسانی متخصص می‌تواند زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف را فراهم سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *