سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ویتنام:همكاري با ايران را توسعه می‌دهيم

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 485845
سفير ويتنام در ايران گفت: در بسياري از حوزه‌ها مي‌توانيم روابط اقتصادي خود را با ايران توسعه داده و كشورهاي واسطه‌اي و ثالث را از بين خود حذف كنيم.
به گزارش جهان به نقل از میزان، نگوين هونگ تك در ديدار با عليرضا رزم حسيني استاندار كرمان با استقبال از صادرات خرما و پسته ايراني به ويتنام گفت: ويتنام نيز مي‌تواند در مقابل خريد اين محصولات‌، برنج به ايران صادر كند.
 
وي هدف از اين سفر را آشنايي با ظرفيت‌هاي سراسر ايران و بسط روابط بين دو كشور عنوان كرد و گفت: مي‌توانيد به محصول خرما و پسته خود بباليد و ما نيز به توليد برنج خود مي باليم.
 
سفير ويتنام در تهران افزود: اولين سفر من به استان كرمان است و ديروز سفري به بم داشته ام و پتانسيل هاي آن شهرستان را ديدم و امروز در كرمان بودم و بسيار هيجان زده هستم.
 
وي اظهار كرد: با ديدن ارگ بم بسيار خوشحال شدم و زماني كه خبرنگاران سئوال كردند گفتم ارگ بم مكاني زيبا با مردماني مهربان و دوست داشتني است.
 
هونگ تك گفت: سه هزار سال قبل مردم بزرگ استان كرمان اقدام بزرگي چون ساختن ارگ بم را انجام داده اتد و مردم امروز كرمان نيز از نسل همان مردم هستند.
 
وي افزود: بسيار جالب بود كه همواره تلاش مي شود تا شرايطي ايجاد شود كه مردم شاد شوند.
استاندار كرمان نيز در اين ديدار گفت: آمادگي داريم ارتباطات بيشتري با ويتنام داشته و از فرصت هاي اقتصادي آن بهره مند شويم.
 
عليرضا رزم حسيني افزود: استان كرمان در حوزه هاي مختلف معدن، كشاورزي، فولاد، انرژي هاي نو و ساير حوزه ها ظرفيت هاي بسياري براي جلب سرمايه گذاري دارد.
 
وي بيان كرد: كرمان در حوزه معدن از استان هاي غني كشور است و بيش از 52 ماده معدني كشف شده در اين استان وجود دارد كه در حال بهره برداري هستند.
 
وي گفت: اگرچه كرمان در ظاهر استاني كويري است اما يك چهارم باغات كشور در اين استان است و در حوزه صادرات كالاهاي غير نفتي نيز رتبه اول كشوري را از آن خود كرده است.
 
استاندار كرمان افزود: استان كرمان در حوزه انرژي هاي نو داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي است كه در اين زمينه نيز استان برتر كشور به شمار مي رود و بتازگي قراردادهاي خوبي با آلمان براي ايجاد نيروگاه هاي خورشيدي منعقد شده است.
 
وي اظهار كرد: در حوزه خطوط انتقال آب نيز قراردادهايي با فرانسه و چين داشته ايم.
 
رزم حسيني با تاكيد بر اينكه قابليت هاي خوبي براي سرمايه گذاري در استان كرمان وجود دارد گفت: پس از تحريم ها زمينه بيشتري براي حضور سرمايه گذاران در ايران و استان كرمان فراهم و در حوزه فولاد نيز سرمايه گذاري خوبي در اين استان انجام شده است.
 
سفير ويتنام از روز جمعه تاكنون در استان كرمان بسر مي برد.
 
وي در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان كرمان، ظرفيت ها و فرصت هاي همكاري مشترك اقتصادي را بررسي و سپس با حضور در شهرداري كرمان درباره خواهر خواندگي كرمان با يكي از شهرهاي ويتنام گفت و گو كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *