دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۲۵
بهنام بهرامی، دانشجوی نخبه بورسیه:

با داشتن چندین رتبه اول علمی، به دلیل جو حاکم در وزارت علوم، "خانه نشین" شده‌ام+اسناد و سوابق

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 485787
یکی از دانشجویان بورسیه با داشتن مدارک و سوابق علمی درخشان و با وجود اینکه از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش دارد هنوز موفق به اخذ جایابی در دانشگاه‌های داخل نشده است.
با داشتن چندین رتبه اول علمی، به دلیل جو حاکم در وزارت علوم، "خانه نشین" شده‌ام+اسناد و سوابق
گروه جامعه جهان نيوز ـ‌ برخی از دانشجویان برتر و نمونه کشوری که جزو دانشجویان بورسیه محسوب می‌شوند با وجود داشتن ظرفیت‌های علمی، با کارشکنی‌های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان و راه افتادن جنجال "پرونده بورسیه‌ها" مسیر روشنی مقابل آینده خود نمی‌بینند. بهنام بهرامی یکی از این دانشجویان است.

این دانشجوی بورسیه دکترای منابع طبیعی اهل ارومیه است. وی هم اینک از دانشگاه واترلوی کانادا پذیرش دارد، اما به دلیل هزینه‌های بالا توان ادامه تحصیل در این کشور را نداشته و به دلیل همکاری نکردن وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان موفق به اخذ جایابی در دانشگاه‌های کشور نشده است.

بهنام بهرامی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره روزمه علمی خود، اظهار داشت: بنده پذیرفته شده بورس خارج به داخل هستم که در هر سه مقطع در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده و زمانی که 27 سال سن داشتم موفق به اخذ بورس شدم و علیرغم داشتن مجوز ادامه تحصیل و فرصت مطالعاتی در دانشگاه واترلوی کانادا به‌ خاطر مشکلات مالی به اجبار بورس خود را  تبدیل به داخل کردم.
 


 
بهرامی که از نخبگان کشور محسوب می‌شود، درباره سوابق علمی خود، گفت: داشتن 70 مقاله انگلیسی بین‌المللی و علمی پژوهشی که در مجلات معتبر بین‌المللی با ضریب تاثیر بالا در بین دانشجویان داخل کشور  در مقطع دکتری منتشر شده، پایان‌نامه و کار علمی برتر از سوی انجمن مرتع‌داری ایران در بین پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی‌ارشد در سال 1392، دانشجوی نمونه دهمین جشنواره دانشجویان ممتاز مبتکر و نوآور استان مازندران در سال 1390 در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، شاگرد اول مقاطع تحصیلی با معدل‌های بالاتر از میانگین کشوری، احراز رتبه برتر آزمون جامع دانشگاه در مقطع دکتری و تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و مشاوره ده‌ها پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های مادر کشوری از جمله افتخارات بنده در این زمینه است.

بهرامی درباره وضعیت تحصیلی فعلی‌اش گفت: با توجه به تلاش‌های زیاد برای جایابی تاکنون دانشگاه‌ها با وجود داشتن رزومه علمی مناسب  و تحت تاثیر جو حاکم از پذیرش بنده سر باز زدند. از هرگونه همکاری و ترتیب اثر حتی با این رزومه امتناع  ورزیدند.

این دانشجوی بورسیه با اشاره به رفتار مسئولان دانشگاه‌ها با دانشجویان بورسیه تصریح کرد: صورتجلسه موافقت با جایابی در گروه و دانشکده یکی از دانشگاه‌های شمال غرب کشور را اخذ کردم، اما بنا به دلیلی که هیچ‌گاه متوجه نشدم موافقت‌نامه جذب گروه علمی دانشگاه از سوی هیئت جذب این دانشگاه مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با طرح سوالاتی از مسئولان وزارت علوم خاطرنشان کرد: آیا دانشجویانی مانند بنده با داشتن رزومه و افتخارات متعدد در راستای ارتقای نام ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ملی باید این‌گونه مورد حمایت قرار گیریم؟ چگونه نامه ریاست سازمان امور دانشجویان توسط دانشگاه ‌ترتیب اثر نمی‌شود و آیا این‌گونه به استقبال دانشجوی نخبه می‌رویم؟

این دانشجوی نخبه بورسیه که با داشتن ظرفیت علمی فراوان، به دلیل تصمیمات عجیب سازمان امور دانشجویان "خانه‌نشین" شده است، گفت: بنده با دارا بودن بسیاری از رتبه‌های اول در بخش زیادی از پروژه‌های علمی به دلیل جو حاکم هم اینک فعالیت علمی نداشته و علیرغم بورسیه بودن به دلیل عدم پرداخت مقرری و تعهدات فی‌مابین مطابق با سند محضری اخذ شده  با وزارت علوم "خانه‌نشین" شدم.

بهرامی ضمن تشکر از حمایت رهبر معظم انقلاب از دانشجویان بورسیه گفت: با شرایط پیش آمده و کارشکنی‌های وزارت علوم دانشجویان بورسیه امروز جایی برای خدمت ندارند.

گوشه‌ای از رزومه این دانشجوی بورسیه در ادامه می‌آید:


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000485/nf00485787-2.jpg
عکس 1

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000485/nf00485787-1.jpg
عکس 2

عکس 3

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000485/nf00485787-3.jpg
عکس 4
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داداش نگران نباش تو پشتت به خدا و توانیی های خودت گرم است و این با مذاق کدخدا پرستان جور در نمی آید ولی نا امید نباش با توکل بر خدا پیش برو اعتراض کن شکایت کن افشاگری کن که خدا با افراد ذی حق است نه حزب پرستان تشنگان قدرت و ثروت مرفهان بی درد اشرافگران تعامل کنندگان با دشمنان قسم خورده ی اسلام و دین اللهم عجل لولیک الفرج
محسن
United States
سلام ممنون از جهان نیوز که هنوز مشعل دادخواهی دانشجویان مظلوم بورسیه را روشن نگه داشته بسیاری از رسانه های اصول گرا متاسفانه این ظلم بزرگ را فراموش کرده اند.
یکی از دانشجویان بورسیه
شما بهتره برید ببیند که با چند مقاله و ثبت اختراع پذیرفته نشده اند داوری اگاهانه کنید
.. با سیاسی بازی مغزهاشو میفرسته سمت دشمن.
محبت
Romania
..شما تنها دارای دو مقاله پژوهشی معتبر می باشید.
انشالله ایشان همیشه موفق باشند ولی با مطالعه متن گزارش شما یک سوال برام پیش اومده ایشان سال 91 فارغ التحصیل شده در مقطع کارشناسی ارشد و بعد وارد مقطع دکتری شدند یعنی ایشون از سال 91 تا 94 تونسته 70 مقاله بین المللی منتشر کنه یعنی سالی تقریبا 17 مقاله به نظر می رسه یک کم دور از واقعیت باشه یک استاد تمام وقت دانشگاه با توجه به بار علمی یک مقاله که حتما باید نو آوری داشته باشه با اونهمه دانشجو که تحت نظرش کار می کنند هم سالی 17 مقاله نمی تونه منتشر کنه تصور می کنم برای دفاع از این عزیز که حتما انسان مستعدی هم هستند نیاز نیست اطلاعات نادرست منتشر بشه ایشان اگه فقط 7 مقاله هم داشتن شرایطی که مد نظرش هست درست و قابل قبول بود.
United States
اشتباه مثبت زدم. قضاوتی نمیکنم. درستش اینه. جهان نیوز هم یه بررسی بکنه.
محسن
Iran, Islamic Republic of
کلا این دولت رفتار ضد علمی عجیبی داره. وزیر علوم هم گفت در سال 95 جذب هیات علمی نداریم. پس این دهها هزار دانشجوی دکترا باید چیکار کنند؟
الان وقت توسعه پژوهشگاهها بود ولی همونهایی هم که دارند تعطیلش میکنند (مثل فضایی و هسته ای). تو رو خدا بچاپ.
Iran, Islamic Republic of
از آقای وزیر چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
از همان ابتدای این دولت که پست وزارت علوم سهمیه خوانی شد معلوم بود این بلاها سر علم میاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جهان نیوز مطلب خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
با ظلم به دانشجویان نمی ت وانید پست های خود را حفظ کنید
Iran, Islamic Republic of
ایشان چندان سوابق درخشان علمی ندارد. ضمنا تنها دو مقاله معتر علمی بین المللی از ایشان موجود است. (همان مقالاتی که برای شما معیار پیشرفت علمی
اونوقت معیار پیشرفت علمی در نظر شما چیست؟ دست و جیغ و هورای بلندتر
امین
سلام آقای بهرامی،آفرین به این همه استعداد،شاکر خداباشید،دعایی رافکرکنم ازاقای بهجت باشه برای امورمهمه،بااعتقادبخونید ا ن شاءالله جواب بگیرید منجواب گرفتم،5بارصلوات بعدیکبار آیت الکرسی وبعدزیاددردل بگو اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من تشا،درع کسره داره، آخرتشا،هم همزه داره،جواب گرفتی دعام کن،امیدت فقط به خداباشه
واقعا چه رزومه اي؟ اگر بقيه مقالات هم همينطور باشد كه واقعا نخبه است!!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید برادر نخبه! کسی نمی یاد سراغ شما برای کار ، باید خودت همت کنی! این مملکت اینجوریه. شما فعلا بازیچه سیاسیون هستی که مقاله بزنن دولت و بکوبن چیزی به خود شما نمی ماسه
داشتم فکر میکردم اگه دانشجوی دانشگاه ارومیه دانشجوی نخبه است و باید جایابی بشه لابد بیش از 10000 دانشجوی شریف دیگه فوق نخبه اند و لابد باید توی هیات دولت جایابی بشن
نخبگی به شریف بودن نیست. من دانشجوی شریفم. اما نخبگی معیاراش فرق داره ضمنا کارشناسی پیام نور خوندم
دروغ که شاخ و دم نداره پذ یرش در دوره های دکترا در امریکا و کانادا معمولا با بورس کامل از طرف همون دانشگاه هست پس اگر پذیرشی واقعا هست همراه با بورس هست اگر هم پذیرش بدون بورس هست یعنی شما شایستگی ها لازم رو نداشتید
Iran, Islamic Republic of
احتمالا چون اصلاح طلب نیستی کار برایت پیدا نمی شود
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت كانون آرامش سه هزار خانوار بورسيه ها رامنهدم وخود قريب هزار نفر از خواص وابسته خانوادگي و جناحي را در دو سال اخير بورس كرده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آدم مستعد و نخبه نياز به لشگرکشي ندارد.به جاي تلاش براي بورسيه شدن بريد درس بخونيد و به دنبال سوء استفاده و رانت نباشيد.
کارنامه ایشون اموزشی است و در اموزشی خیلی ها بالاتر از ایشون در دانشکاههاید دیگر هستند عجیبه که بدون هیچ مقاله علمی و پروهشی پذیرفته شدند لطفا تعداد مقالات خودرا درج نمایید