شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تیر بی‌توجهی مسئولان در چشم تیراندازی

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 485725
تیراندازی درحالی حضور در رقابتهای جام جهانی برزیل - المپیک آزمایشی- را تجربه می‌کند که به گفته رئیس این فدراسیون برای تامین هزینه های سفر تیم ملی به برزیل وی مجبور به قرض کردن پول شده است!
به گزارش جهان به نقل از مهر، تیراندازی ایران با کسب پنج سهمیه المپیک در شرایطی که بسیاری از اردوها و اعزام‌ها کنسل می شد دست به کار بزرگی زد. در میان این ۵ سهمیه کسب شده، چهار سهمیه به بانوان اختصاص دارد و این به نوبه خود در میان فدراسیون های ورزشی کشور بی نظیر است.

اما آنچه در این میان به بزرگترین دغدغه تیراندازان المپیکی تبدیل شده مشکلات عدیده مالی و کمبود تجهیزات ابتدایی برای تمرین این ملی پوشان است. مشکلی که تبعات ناشی از آن حالا در همین سه روز ابتدایی رقابتهای جام جهانی برزیل هم دیده می شود.

درحالی که الهه احمدی بانوی المپیکی کشورمان ماه ها در رنکینگ فدراسیون جهانی رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود حالا وی با یک پله سقوط در جدول جهانی در مسابقات ریو حتی موفق به صعود به مرحله فینال مسابقات نشد. این در حالی است که الهه احمدی در المپیک لندن و در میان برترین رقبای خود به فینال بزرگترین آوردگاه بین المللی رسید.

نجمه خدمتی دیگر المپیکی ایران هم با وجود اینکه به فینال رسید به رتبه‌ای بهتری از پنجمی دست پیدا نکرد. روز گذشته نیز گلنوش سبقت الهی بانوی المپیکی رشته تپانچه بادی در جایگاه ۲۵ قرار گرفت. همه اینها زنگ هشداری برای تیراندازی ایران است.زنگی که الته از مدتها قبل به گوش مسئولان فدراسیون رسیده و درخواست‌های آنها برای کمک مسئولان به این رشته بارها اعلام شده ولی گویا حرف شنوایی در میان مسئولان ارشد ورزش کشور ندارد.

دیگر همه می دانند تیراندازی ایران می تواند در المپیک به مدال دست پیدا کند به ویژه اینکه بانوان ایرانی حرف های زیادی برای گفتن در این رشته دارند و چه بسا اولین بانوی المپیکی ورزش ایران از همین رشته باشد.

آنچه حضور در رقابتهای جام جهانی برزیل که به نوعی المپیک آزمایشی برای این رشته محسوب می شود به ما نشان داد این بود که حریفان ما به خوبی کار کرده اند ، شرایط تمرینشان خوب است،آنها آماده اند و ما...

تامین هزینه اعزام به مونیخ و فرانسه دغدغه بعدی تیراندازی

در این فرصت کم باقی مانده تیراندازی ایران دو اعزام دیگر در پیش دارد. حضور مسابقات مونیخ و فرانسه حداقل کاری است که باید برای المپیکی ها انجام داد هرچند کافی نیست. هزینه همین سفر به جام جهانی برزیل هم به سختی تامین شد و گویا دغدغه این فدراسیون المپیکی تمامی ندارد.

مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: کسب ۵ سهمیه المپیک یک موفقیت بسیار بزرگ و بی نظیر برای رشته تیراندازی بود. با وجودی که بسیاری از اعزام های ما لغو شده بود و اگر این اتفاق نیم افتاد با توجه به ظرفیت های موجود می توانستیم سهمیه های بیشتری بگیریم. انتظار داریم مسئولان ورزشکاران المپیکی ما را برای کسب بهترین نتیجه در این رقابتها کمک کنند تا فرصت کسب مدال به ویژه برای بانوان بیشتر و بهتر فراهم شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: دو اعزام دیگر در پیش داریم. یکی مسابقات مونیخ و دیگری فرانسه است که البته هنوز هزینه آنها را نداریم. برای همین سفر به برزیل هم دو سوم هزینه ها را قرض کردیم تا بتوانیم تیم را اعزام کنیم امیدواریم مسئولان از رشته تیراندازی که شانس کسب مدال در المپیک را هم دارد حمایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *