پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

پیش‌دستی‌فرانسه‌برای‌میزبانی‌مذاکرات‌لبنان

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 485518
منابعی در وزارت کشور لبنان اعلام کردند که فرانسه برای میزبانی گفت‌وگوی لبنانی-لبنانی در موضوع انتخاب رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع لبنانی در وزارت کشور از آمادگی فرانسه برای میزبانی گفت‌وگوی لبنانی- لبنانی در موضوع ریاست جمهوری این کشور و توافق بر سر انتخاب شخصیت مورد قبول همه‌ طرف‌های سیاسی خبر دادند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه دیروز در رأس یک هیأت بلند پایه برای سفر دو روزه وارد بیروت شد و با وزیر دفاع و رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه «السیاسه» کویت، این منابع همچنین افزودند: پاریس امکان انتخاب رئیس جمهور میانه و مورد توافق گروه‌ها را تنها راه حل امکان پذیر می‌داند تا از این طریق به خلأ موجود در ریاست جمهوری پایان داده شود.

این منابع لبنانی به روزنامه کویتی گفتند: لغو دیدار با هیأت حزب الله که به درخواست اولاند صورت گرفت، ادامه بحران بین حزب الله و جامعه جهانی را بعد از مواضع کشورهای عربی و اسلامی منعکس می‌کند.

برخی کشورهای عربی و اسلامی و در رأس آن‌ها عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تخریب حزب الله انجام داده است.

عربستان سعودی برای فشار به حزب الله و حتی برخی گروه‌های مقاومت در عراق، اقدام به قطع وعده‌های چند میلیاردی به ارتش لبنان کرد تا از این طریق، حزب الله در بین افکار عمومی لبنانی به عنوان عامل اصلی مشکلات لبنان شناخته شود.

از دیگر اقدامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تهدید به اخراج کارگران و اتباع لبنانی مقیم در این کشورها بود.

عربستان سعودی برای فشار بیشتر، از ماهواره نایل ست مصر درخواست کرد که شبکه «المنار» وابسته به حزب الله را حذف و پخش آن را متوقف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *