يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اختلاف سوری ایران و ترکیه از زبان ترکها

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 485516
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا و تهران هر دو خواستار پایان جنگ در سوریه‌اند اما اختلاف بر سر سرنوشت «بشار اسد» است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش و ایران تمایل دارند که جنگ جاری در سوریه پایان یابد. نقطه اختلاف میان دو کشور، بر سر سرنوشت «بشار الاسد» رئیس‌جمهوری سوریه است.

وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه «TRT» اظهار داشت: ارزیابی روابط ترکیه و ایران با توجه به مشکلات منطقه‌ای و دیدگاه‌های دو طرف درباره این مشکلات صحیح نیست.

کالین درباره روابط ترکیه با مصر گفت: هیچ تحول جدیدی در اختلافات موجود میان دو کشور روی نداده است و آنکارا همچنان کودتای صورت گرفته در مصر را رد می‌کند.

سخنگوی اردوغان درباره روابط با روسیه گفت: هر از گاهی تلاشهایی برای بهبود روابط دو طرف صورت گرفته است اما تاکنون اتفاق ملموسی روی نداده است.

وی درباره مذاکرات جاری برای عادیسازی روابط میان ترکیه و اسرائیل اظهار داشت که کشورش در آستانه دستیابی به توافق نهایی برای عادیسازی روابط با اسرائیل است و امیدوار است که راهکاری عادلانه برای این مسائل تدوین شود. مذاکرات میان هیأت‌های دو طرف در آستانه پایان یافتن است و پیشرفت زیادی در خصوص مطالبات آنکارا حاصل شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *