جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تهدید ترک مذاکرات توسط معارضان سوری

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 471571
سخنگوی کمیته عالی ائتلاف موسوم به معارضان سوری تهدید کرد که در صورت عدم برآورده شدن شروط این ائتلاف در مذاکرات، هیأت مخالفان اواخر هفته ژنو را ترک خواهد کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبر داد، ائتلاف موسوم به معارضان سوری امروز سه شنبه برای دومین بار طی هفته جاری تهدید به ترک مذاکرات ژنو کردند.

بر اساس این گزارش، در همین رابطه «منذر ماخوص» سخنگوی کمیته عالی معارضان سوری تصریح کرد: در صورت عدم برآورده شدن شروط ائتلاف در مذاکرات، هیأت مخالفان اواخر هفته ژنو را ترک خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت: هیأت نمایندگی از ائتلاف با فشار بسیار زیادی برخی طرف های خارجی تصمیم به مشارکت در گفتگوها در ژنو گرفت.

این عضو ائتلاف معارضان سوری همچنین مدعی شد: حتی دی میستورا هم قصد ارسال دعوتنامه برای طرف های سوری به منظور آغاز مذاکرات را نداشت؛ وی به دنبال تحقق مطالبات مخالفان بود تا پس از آن اقدام به ارسال دعوتنامه کند، اما فشارهای خارجی موجب شد تا از تصمیم خود صرف نظر کند.

گفتنی است، اظهارات این عضو ائتلاف معارضان مبنی بر حضور بالاجبار این ائتلاف در گفتگوهای سوری پس از آن مطرح می شود که چندی پیش یک رسانه عرب زبان از مکالمه تلفنی تند جان کری با عادل الجبیر به علت تصمیم معارضان برای عدم شرکت در مذاکرات خبر داده بود.

شایان ذکر است، ائتلاف معارضان سوری چندی پیش نیز تهدید به ترک مذاکرات ژنو کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *