جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رشد چشمگیر بازارصنایع دستی در نوروز

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 485506
بازارچه های فروش نوروزی صنایع دستی در نوروز 95 رکورد تازه ای به جای گذاشت و از مرز 32 میلیارد تومان فروش عبور کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با توجه به اجرای طرح یکسان سازی بازارچه های نوروزی فروش صنایع دستی در سطح کشور و بر اساس آمارها و گزارش های اعلام شده از سوی استان ها به معاونت صنایع دستی کشور رقم مجموع از مرز 32 میلیارد تومان هم عبور کرد.

آمار قطعی فروش صنایع دستی 675 بازارچه در31 استان کشور، در ایام نوروز 1395 به رقمی بالغ بر 32 میلیارد و چهل و سه میلیون تومان رسیده است. یادآور می شود این آمار صرفا مربوط به فروش بازارچه های نوروزی بوده و آمار فروشگاه های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور در آن لحاظ نشده است.

بازارچه های نوروزی فروش صنایع دستی همه ساله با استقبال خوب گردشگران و مسافران روبرو می‌شود، در این راستا در نوروز 95 نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته و انجام هماهنگی های لازم در ایام پیش از نوروز و با هماهنگی و همکاری مسئولین استانی، امسال این بازارچه ها با رشد قابل قبول و چشمگیری روبرو بوده است.

همچنین، با توجه به ارائه انواع متنوعی از صنایع دستی مانند نمد ، دست‌بافته‌های سنتی، جاجیم، گلیم ، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس، قلمزنی، پته دوزی، ترمه دوزی و دیگر نمونه‌های صنایع‌دستی در بازارچه های استانی شاهد رشد قابل ملاحظه ای در میزان فروش بودیم.

میزان فروش صنایع دستی در بازارچه های نوروزی سال گذشته 240  میلیارد 948 میلیون ریال بوده که با رشدی در حدود 33 درصد به رقم 32 میلیارد و 43 میلیون تومان رسیده است.

گفتنی است که در نوروز 95 فروش صنایع دستی در برخی از استان ها از جمله استان گیلان، کرمانشاه، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، یزد و ... با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *