دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تلاش امارات به کشاندن آمریکا به یمن

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 485239
مسئولان آمریکایی اعلام کردند، آمریکا درخواست امارات از این کشور برای پشتیبانی از نیروهای آن در جنگ یمن را بررسی می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مسئولان آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند، امارات پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا از نیروهای آن در یمن را خواستار شده است.

مشخص نیست که آیا این درخواست امارات شامل اعزام نیروهای ویژه آمریکایی، که در درگیری‌های جاری در عراق، سوریه و افغانستان حضور دارند، است یا خیر.

این مسئولان آمریکایی، که نخواستند نامشان فاش شود، افزودند: امارات خود را برای حمله به گروه «القاعده» در شبه‌جزیره عربستان آماده می‌کند. این مسئولان توضیح بیشتری در این خصوص ارائه ندادند.

کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند و مقام‌های دولتی امارات نیر به درخواست اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده‌‌اند.

کارشناسان سیاسی می‌گویند این درخواست اماراتی‌ها از آمریکا در پی گرفتار شدن امارات و دیگر نیروهای ائتلاف سعودی در باتلاق جنگ یمن صورت می‌گیرد. در پی جنگ‌افروزی ائتلاف سعودی در یمن و خروج ارتش یمن و انصارالله از استان‌های جنوبی، این مناطق را جولانگاه گروه تروریستی القاعده قرار داده است.

دلیل دیگر این درخواست نیز می‌تواند بروز اختلاف میان عربستان سعودی و امارات درباره دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و اقدام وی به برکنار کردن «خالد بحاح» از سمت نخست‌وزیری باشد. بحاح مورد حمایت ابوظبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *