جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تبادل فرهنگی به جای تهاجم فرهنگی

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 484907
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران تبادل را قبول دارد ولی تهاجم را قبول ندارد، ما تبادل فرهنگی را قبول داریم ولی تهاجم فرهنگی را قبول نداریم و همچنین ما تبادل اقتصادی را قبول داریم ولی تهاجم اقتصادی را نمی‌پذیریم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از اهواز حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز، اظهار داشت: شعارهایی را که رهبر انقلاب اسلامی، تحت عنوان شعار سال عنوان می‌کنند، ذوقی نیست و براساس نیازها و مشکلات کشور است.
 
وی با اشاره به ضرورتهای موجود در کشور افزود: شعار سال، نوعی سیاستگذاری در سطح عمومی و ملی است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: این شعارهای سال می‌توانند  مسئولان کشور را متوجه نیازهای کشور و جامعه کند و همچنین مسئولان متناسب با آن شعارها تلاش می‌کنند تا نیازهای جامعه را برطرف کنند.
 
تقوی با اشاره به انطباق عناوین سالها با نیازها و ضرورتهای کشور تصریح کرد: انتخاب این شعارها توسط مقام معظم رهبری نوعی نیازشناسی از جامعه است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره شعاری که امسال رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال مقاومت اقتصادی نامگذاری کرد بدلیل اینکه اقتصاد مقاومتی در برابر هجمه‌ای است که به حوزه اقتصاد  شده است و باید با این تهاجم مقابله کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود درباره مقابله به تهاجم اقتصادی بیان کرد: منظور از تهاجم اقتصادی، تحریم‌هایی است که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی، راه مقابله با تهاجم اقتصادی را اقتصادمقاومتی عنوان کرد و افزود: دشمن به علت اینکه از حوزه‌های دیگر ناامید شده است، به اقتصاد کشور تهاجم کرده است و تنها راه حل مقابله با آن و پادزهر تهاجم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی این است که باید روی پای خودمان بایستیم و نیازهای ضروری خودمان را، خودمان برطرف کنیم و مستقل شویم.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: برای اینکه کشورمان بتواند از کشورهای بیگانه مستقل شود، نیاز به خودباوری دارد و باید خودمان را باور داشته باشیم تا بتوانیم استقلال داشته باشیم. همانطور که در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و همچنین تحریم‌هایی را که آمریکا علیه کشورمان انجام می‌دهد، توانستیم خودمان را باور داشته باشیم و دشمن را شکست دهیم.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان درباره تبادل و هم‌فکری با کشورهای خارجی بیان کرد: ما تبادل فرهنگی را قبول داریم ولی تهاجم فرهنگی را قبول نداریم، ما تبادل اقتصادی را قبول داریم ولی تهاجم اقتصادی را نمی‌پذیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *