يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

داغ شدن جبهه حلب و حومه آن/ دوطرف آماده حمله2می‌شوند

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب: 484151
در پی نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها در حلب ارتش سوریه حمله جبهه تروریستی النصره به حومه جنوبی حلب را ناکام گذاشت و حملات شدیدی به مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلفی از حلب و حومه آن داشت.
داغ شدن جبهه حلب و حومه آن/ دوطرف آماده حمله2می‌شوند
به گزارش جهان، در پی نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها در حلب ارتش سوریه حمله جبهه تروریستی النصره به حومه جنوبی حلب را ناکام گذاشت و حملات شدیدی به مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلفی از حلب و حومه آن داشت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که یگان‌هایی از ارتش سوریه حملات شدیدی به تجمع افراد مسلح و مقرهای آنها در اطراف منطقه خان طومان و دو روستای العیس و مویلح داشتند و گروه‌های مسلح متحمل تلفات و خسارت‌های مالی و جانی شدیدی شدند.

فعالان سوری نیز اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان اعضای حزب الله و ارتش سوریه و حامیان آنها با جبهه النصره و گروه‌های تروریستی پشتیبان آن در اطراف مناطق خان طومان و الزربه در حومه غربی حلب و اطراف منطقه العیس در حومه جنوبی حلب به وقوع پیوست.

فعالان عنوان داشتند که جبهه النصره مجددا کنترل روستای الخالدیه در شمال غرب خان طومان را در دست گرفت.

از سوی دیگر، گروه‌های تندرو مناطقی در محله الشیخ مقصود را که تحت تصرف یگان‌های حمایت مردمی کرد است، هدف قرار دادند که به زخمی شدن چندین تن انجامید.

اما در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق، پایتخت سوریه همچنان درگیری‌ها میان تروریست‌های داعش با تروریست‌های النصره ادامه دارد.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش 9 روستا را در حومه شمالی حلب در نزدیکی مرز با ترکیه اشغال کرد. این اشغال مناطق پس از درگیری‌های داعش با گروه‌های مسلح صورت گرفته است.

در همین حال، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه عنوان داشت که نیروهای هوایی روسیه و ارتش سوریه آماده عملیات نظامی مشترک برای بازپس گیری حلب هستند.

وی در دیار با هیاتی از دومای روسیه در دمشق تاکید کرد: آماده‌ایم با شرکای روس مان حلب را از دست تروریست‌ها آزاد کرده و با گروه‌هایی که به آشتی ملی نپیوسته‌ و تنها به نقض آتش‌بس اکتقا کرده‌اند می‌جنگیم.

الحلقی گفت: سوری‌ها اطمینان دارند که همکاری نظامی و تلاش مشترک بین دو ملت روسیه و سوریه به موفقیت ختم خواهد شد و آزادسازی حلب امکان باز شدن مسیر به سمت پیشروی به دیر الزور را می‌دهد.

نخست وزیر سوریه نسبت به نقض‌های مکرر گروه‌های تروریستی در حلب و حومه دمشق ابراز تاسف کرد.
منبع: ایسنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *