دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۳

فصل مشترک روحانی و احمدی نژاد از نگاه زیباکلام

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 483954
این سؤال در افکار عمومی ایجاد شده است که حسن روحانی همچنان برخلاف شعارهای خرداد 1392 به رفتارهای پوپولیستی در سال آخر ریاست جمهوری ادامه می‌دهد و روحانی در رقابت با احمدی‌نژاد چه نمره‌ای در رفتارهای پوپولیستی کسب می‌کند؟
فصل مشترک روحانی و احمدی نژاد از نگاه زیباکلام
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی هر روز بیشتر به محمود احمدی‌نژاد شبیه می‌شود و نمی‌خواهد «شباهت» خود را با رییس‌جمهور سابق کتمان کند، حتی اگر برخی از یاران سیاسی‌اش از این شباهت‌ها «گلایه‌مند» شوند. ناظران سیاسی رفتارهای «پوپولیستی» را فصل مشترک حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد تلقی می‌کنند.
صادق زیباکلام در گفت‌وگوی نوروزی خود با سالنامه آرمان امروز با گلایه از رفتارهای حجت الاسلام روحانی چرایی عدم نزدیکی سیاسی خود به دولت یازدهم را بیان کرد و در همین راستا اظهار داشت: «در همان دوران ماه عسل آقای روحانی رفتند به نخستین سفر استانیشان به اهواز؛ سوار یک ماشین روباز شدند و ملت هم بدنبالشان میدویدند. حالم از آن صحنه بد شد. همان شب یک یادداشت نوشتم و گفتم آقای روحانی این کارهای پوپولیستی چیه میکنید؟ خوب اگر این کارها خوب بود آقای احمدی‌نژاد از این کارها میکرد دیگه چرا به شما رأی دادیم[1]
 
پس از عدم حضور روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت به سبک اعتراضی احمدی‌نژاد؛ فعالان سیاسی اصلاحات برخلاف زیباکلام پیشنهاد رفتارهای احمدی‌نژادی به روحانی می‌دهند؛ این افراد حضور خواستار حجت‌الاسلام روحانی در بین مردم شدند این در حالی است که آنان رفتار احمدی‌نژاد را پوپولیستی و مردم فریب می‌نامیدند؛ روزنامه اصلاح‌طلب قانون در همین راستا نوشت: «لطفاً در سفرهای استانی به سراغ روستاهای محروم بروید. رودررو با مردم گفت‌وگو کنید و اجازه بدهید حضور مسئولان طراز اول کشور را در میان خودشان حس کنند. کشور را از تهران می‌توان اداره کرد، اما قلب مردم در میان دیوارهای خشت و گلی می‌تپد. باور کنید که آن‌ها جز توجه و ارزش‌گذاری هیچ‌چیز از رئیس‌جمهورشان نمی‌خواهند.»[2]
 
5
 
حال این سؤال در افکار عمومی ایجاد می‌شود که حسن روحانی همچنان برخلاف شعارهای خرداد 1392 به رفتارهای پوپولیستی در سال آخر ریاست جمهوری ادامه می‌دهد؟ و این شباهت رفتاری با محمود احمدی‌نژاد به کجا می‌رسد؟
 
[1] - سالنامه نوروزی آرمان امروز، گفت وگو با صادق زیباکلام، صفحه 23
[2] - روزنامه قانون، 17 اسفند 1394
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
با همه این تفاسیر بسیاری دوران احمدی نژاد را ترجیح می دهند به این اوضاع مبهم و ارام اما بدون امید و تدبیر.
سیما
احمدی نزاد یک عنصر مردمی بود
این دولت با مردم فرسنگ ها فاصله دارد.
براین فرق که جامعه احمدی نژاد رو دوست داره ولی روحانی رو نه