دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش ایران به اظهارات سمیر جعجع

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 483790
بخش مطبوعاتی سفارت ایران در لبنان در خصوص اظهارات منسوب به محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان توضیحانی ارائه کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بخش مطبوعاتی سفارت ایران در لبنان در خصوص اظهارات منسوب به سفیر ایران در این کشور اطلاعیه ای بدین شرح صادر کرد:

بسمه تعالی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، تاکنون هیچ توصیه ای سلبی و ایجابی در مورد هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری لبنان به هیچ یک از طرفهای داخلی یا خارجی اعم از غربی و غیر غربی نداشته است.

لذا بخش مطبوعاتی این سفارت اظهارات اخیر آقای جعجع در مصاحبه تلویزیونی در برنامه کلام الناس شبکه LBCi مورخ ۷آوریل ۲۰۱۶ را که طی آن از توصیه سفیر جمهوری اسلامی ایران به برخی دیپلماتهای غربی سخن گفته است را شدیدا تکذیب کرده و فاقد اعتبار می داند.

جمهوری اسلامی ایران مسئله ریاست جمهوری را همواره یک موضوع کاملا داخلی لبنانی می داند و بر اساس اصول قانون اساسی و خط مشی راهبردی سیاست خارجی خود دخالتی در آن نمی کند. در همین این راستا دخالت هر  طرف خارجی را  نیز سبب پیچیده شدن این پرونده می بیند.

بنابراین گزارش، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» پنجشنبه هفنه گذشته اعلام کرده بود که سفیر ایران در لبنان از دیپلمات‌های غربی و غیر غربی خواسته است از واتیکان بخواهند که «میشل سلیمان» را به کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری قانع کند.

«محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان در واکنش به این اظهارات «سمیر جعجع»  گفته بود: هنگامی که سخنان سمیر جعجع را شنیدم، خندیدم. این سخنان به کلی نادرست و واقعا دروغ آوریل است.

وی تاکید کرد: موضع ما در جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتخابات ریاست جمهوری لبنان روشن و معروف است و آن اینکه امور داخلی لبنان مربوط به خود لبنانی‌هاست و ما و دیگران حق نداریم چه از نزدیک و چه از دور در آن دخالت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *