جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اگر در ساعت معینی از خواب می‌پرید، بخوانید

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 483753
بسیاری افراد هر شب یا بیشتر شب‌ها در ساعت خاصی از خواب بیدار می‌شوند و علت و عواقب این اختلال را نمی‌دانند.
اگر در ساعت معینی از خواب می‌پرید، بخوانید
به گزارش  جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری افراد از این مشکل شکایت دارند که شب‌ها سر ساعتی از خواب می‌پرند و دیگر به خواب نمی‌روند و معمولا این اتفاق وسط خواب و در میانه‌های شب اتفاق می افتد مثل اینکه ساعتی پنهان زنگ می‌زند و آن‌ها را بیدار می‌کند.

محققان بر این باروند که این اختلال در خواب می‌تواند به این علت اتفاق بیفتد که بدن شما می‌خواهد به شما چیزی بگوید و یا توجه شما را به نیازی جلب کند.

در واقع انرژی موجود در بدن شما از طریق درگاه‌هایی در حال حرکت است و ممکن است شما حتی از آن آگاهی نداشته باشید و گاهی این انرژی نتواند به خوبی در بدن شما جابه‌جا شود.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که بیدار شدن از خواب میان ساعت 3 تا 5 صبح می‌تواند نشانه نوعی بیداری روحی و روانی باشد.

نتیجه این مطالعه نشان داده است که بیدار شدن طی شب می‌تواند نشانگر این باشد که انرژی برخی قسمت‌های بدن شما مسدود یا ضعیف شده است و شما باید این مشکل را برطرف کنید.

ممکن است این مشکل به علت خستگی، نگرانی، استرس و حتی عدم داشتن فعالیت بدنی کافی یا پیروی نکردن از برنامه غذایی مناسبی بوجود آید.

نکته جالب این است که آن زمان که شما در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوید در واقع در حالتی میان خواب و بیداری قرار دارید به همین علت ممکن است پس از چند دقیقه به طور مجدد به خواب روید.

توصیه می‌شود که در این زمان به انجام کارهای مهم یا تصمیم‌گیری‌های باارزش نپردازید زیرا آن قسمت از مغزتان که وظیفه تصمیم‌گیری‌های مهم را بر عهده دارد عملکردی ضعیف خواهد داشت.

* منبع

Healthy Food Tea
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *