دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
در بدو ورود به باکو ؛

تاکید ظریف بر پایان درگیری‌ها در قره باغ

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 483374
وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست ۳ جانبه ایران، آذربایجان و روسیه به باکو سفر کرده است در بدو ورود به این شهر گفت که ایران همواره خواستار پایان درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اولین نشست مشترک وزیران خارجه ایران، روسیه و آذربایجان به باکو سفر کرده است در بدو ورود به پایتخت آذربایجان گفت: پیرو صحبتی که جناب آقای الهام علی اف در تهران با ریاست محترم جمهوری کشورمان داشتند، قرار شد که یک اجلاس 3 جانبه بین ایران،‌ آذربایجان و روسیه برای بررسی جوانب همکاری‌های بین طرفین به خصوص در حوزه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.
 
وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: ما قرار است اولین جلسه 3 جانبه را فردا (پنجشنبه) در باکو برگزار کنیم که درباره روش‌های همکاری گفتگو خواهیم کرد و این دلیل اصلی سفر به باکو است. البته فرصتی خواهد بود که هر یک از طرف‌ها در ملاقات دوجانبه موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کنند.
 
ظریف در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته خود با همتایان آذربایجانی و ترکیه‌‌ای در رامسر گفت: ما روز گذشته با وزیر خارجه آذربایجان گفتگو کردیم ولی باتوجه به تحولات منطقه فرصتی است تا باز هم گفتگو کنیم و ایران همواره اصرار داشته بر پایان درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ و نیاز هست تا این درگیری‌ها خاتمه پیدا کند.
 
وی اظهار داشت:‌ فرصتی هم خواهم داشت تا با آقای لاوروف درباره مسائل مختلف از جمله سوریه و تحولات منطقه گفتگو کنم. مجموعا فرصت مغتنمی خواهد بود،‌ هم برای همکاری‌های 3 جانبه و هم همکاری‌های دوجانبه.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *