شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نخست‌وزیرمالزی،ماهاتیرمحمد راخائن‌خواند

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 482921
ماهاتیر محمد با قرار گرفتن در كنار مخالفان دولت، به مالایی ها خیانت كرده است.
به گزارش جهان، نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی در تازه ترین واكنش خود در نشستی، منتقد شماره یك خود، 'ماهاتیر محمد' نخست زیر اسبق این كشور را به دلیل تمایل به همكاری با 'دشمنان' جامعه، 'خائن و وطن فروش' خواند.

به گزارش ایرنا، 'نجیب تون رزاق' در نشست پنجاهمین سالگرد شورای اعتماد مردم (مارا) كه زیر نظر وزارت توسعه ملی و روستایی فعالیت می كند، گفت كه ماهاتیر محمد با قرار گرفتن در كنار مخالفان دولت، به مالایی ها خیانت كرده است.

وی در ادامه گفت: كسانی كه خواستار پیشرفت نژاد مالایی هستند در مقابل آمنو (حزب حاكم) قرار نمی گیرند، زیرا آمنو زمینه فعالیت 'مارا' كه به توسعه اقتصادی اجتماعی موجود مالایی ها كمك كرده را فراهم كرد.

وی افزود: به این دلیل باید از آمنو حمایت كنید. هنگامی كه ما از آمنو حمایت می كنیم، از شورای اعتماد مردم و در نتیجه از میلیون ها مالایی حمایت می كنیم.

نخست زیر فعلی مالزی متهم به فساد مالی است و ماهاتیر محمد نیز برای بركناری وی از قدرت از هیچ كوششی فروگذار نكرده است.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'مالای میل آنلاین'، نجیب در ادامه گفت: اگر ماهاتیر محمد زمانی رهبر مالزی بوده است، باید بداند چگونه از دولت فعلی حمایت كند.

ماهاتیر محمد كه خود نردبان ترقی نجیب تون رزاق را در مقابل وی قرار داده بود، از یكسال پیش با وارد كردن اتهام فساد مالی به وی خواستار كناره گیری نجیب از قدرت است.

ماهاتیر محمد برای كسب این خواسته خود از حزب آمنو و بسیاری دیگر از مناصب دولتی كناره گیری كرده و با حزب اقدام دموكراتیك (داپ) و برخی دیگر از مخالفان دولت مالزی همراه شده كه این امر باعث شد از وی به عنوان خائن و وطن فروش نام برده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *