چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

انتقاد اروپا از ترکیه بابت احضار سفیر آلمان

پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب: 481910
اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه از اقدام آنکارا در احضار سفیر آلمان به خاطر پخش یک فیلم اهانت آمیز در خصوص رئیس جمهور ترکیه، انتقاد کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبرداد: پس از آنکه یک شبکه تلویزیونی آلمان یک فیلم کوتاه 2 دقیقه ای را پخش کرد که به زعم مقام های ترکیه، محتوای اهانت آمیزی نسبت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور داشته، آنکارا سفیر آلمان را احضار و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است.
 
این تحولات در شرایطی است که اتحادیه اروپا روی کمک ترکیه برای حل و فصل بحران مهاجرت حساب ویژه ای باز کرده است.
 
مینا آندریوا سخنگوی کمیسیون اروپا تاکید کرد: این اقدام وزارت خارجه ترکیه، مطابق با آزادی رسانه ها و آزادی بیان نیست، مسائلی که از ارزش بالایی در اتحادیه اروپا برخوردار است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا بر این باور است که این اقدام ترکیه بیشتر موجب دوری این کشور از اتحادیه اروپا خواهد شد.
 
گروه‌های حقوق بشر و غرب معمولا از اقدامات دولت ترکیه در سرکوب آزادی بیان و آزادی رسانه ها انتقاد می کنند. این در حالی است که اروپا و ترکیه اخیرا به توافقی برای مقابله با بحران مهاجرت دست یافته اند.
 
اوایل مارس ترکیه قول داد تا برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا اقدامات بیشتری را انجام دهد و در مقابل اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است تا 6 میلیارد  یورو کمک مالی در اختیار آنکارا قرار دهد تا با بحران مهاجرت مقابله کند. ترکیه همچنین خواستار تسریع روند مذاکرات آزادسازی ویزا و پیوستن به اتحادیه اروپا شده است.
 
توافق ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران مهاجرت با انتقاد شدید سازمان ملل روبرو شده است. مقام های سازمان ملل بر این باورند که در این توافقنامه حقوق مهاجران در نظر گرفته نشده است.
 
اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *