جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

"سولدوز" میزبان غازهای پیشانی سفید

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 481415
محققان می گویند، فقط 10 هزار قطعه غاز پیشانی سفید در جهان وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده گفت: 40 قطعه پرنده کمیاب غاز پیشانی سفید در راه بازگشت از مهاجرت برای استراحت و تغذیه وارد تالاب سولدوز شده اند.

سفری افزود: وضعیت مطلوب زیستگاهی و تغذیه ای و امنیت حاکم بر تالاب های این شهرستان از جمله تالاب سولدوز سبب ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی شده است.

او پیش بینی کرد با توجه به شرایط مطلوب تالاب های این منطقه، در روزهای آینده تالاب های این شهرستان میزبان تعداد بیشتری از این پرندگان زیبا و کمیاب شود.

سفری گفت: مطالعات کارشناسان حیات وحش استان نشان می دهد از گونه نادر غاز پیشانی سفید فقط 10 هزار قطعه در دنیا وجود دارد که نیمی از آنها در تالابهای آذربایجان غربی به ویژه حاشیه و دریاچه پشت سد ارس، سواحل جنوبی دریاچه ارومیه و تالاب های نقده و مهاباد مشاهده شده اند که بیانگر مطلوب بودن شرایط زیستی این پرنده است.

حضور غازهای پیشانی سفید در زیستگاههای آذربایجان غربی زمینه را برای حضور محققان، پرنده نگاران و علاقه مندان به این گونه پرنده نادر فراهم کرده است.

غاز پیشانی سفید از راسته غازسانان، تیره اردکیان و با 72 سانتی متر طول از غاز خاکستری کوچکتر  است و روی پیشانی اش نوار سفید و مشخصی دیده می شود.

شهرستان نقده با تالاب های حسنلو  ،درگه سنگی ،یادگارلو  در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *