جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تصادف زنجیره ای در گلستان

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 481100
مه غلیظ در جاده بجنورد به گلستان دربامداد چهارشنبه موجب تصادف زنجیره ای 17 دستگاه خودرو و مصدومیت 5 نفر شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا و روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ، در نخستین ساعات روز چهارشنبه به علت مه غلیظ و رعایت نکردن فاصله طولی مناسب از سوی رانندگان ، در کیلومتر یک چمن بید به آشخانه باعث برخورد 17 دستگاه خودرو سواری شد که در این حادثه 5 نفر مصدوم داشت که بصورت سرپایی درمان شدند.

به گفته رئیس پلیس راه خراسان شمالی ، از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون چهار فقره تصادف فوتی در محورهای خراسان شمالی رخ داده که کشته شدن پنج نفر از هموطنان راپی داشته است.

بر اساس آمار موجود بیش از 40 درصد تصادف ها منجر به فوت در راههای خراسان شمالی ، در مسیر چمن بید به آشانه در جاده اصلی ترانزیتی بین دو استان خراسان شمالی و گلستان روی می دهد .

در دولت دهم دوبانده شدن این محور جزو برنامه های قرار گرفت ، اما هیچگاه عملی نشد و در دولت یازدهم نیز قبل از هر اقدامی اشکال بر نوع قرارداد پیمانکار وارد شد و به همین دلیل اجرای این پروژه با تاخیر روبر شد.

 فوت 22 نفر در نوروز سال گذشته در محورهای خراسان شمالی

سعید سبحانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: در نوروز 94 نیز متاسفانه 22 نفر از هموطنان در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 93، این میزان تلفات 11 درصد افزایش یافت که بیشترین تصادف نیز در مسیر بجنورد به گلستان و اسفراین به سبزوار بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی تصریح: طبق آمار پزشکی قانونی در 10 ماه سال جاری 228 نفر در تصادف های راههای ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند که از مجموع این تعداد 197 نفر در راههای اصلی و مابقی در برون شهری و جاده های فرعی فوت کرده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: 28 درصد از ترددها در محورهای ارتباطی این استان منجر به یک تخلف رانندگی شده است.

28 درصد از تردد در جاده های خراسان شمالی منجر به تخلف شده است

سعید سبحانی همچنین می گوید: 72 درصد رانندگان نیز در سال گذشته در راههای ارتباطی این استان بدون تخلف رانندگی تردد داشته اند.

وی افزود: از مجموع تخلفات جاده ای در این استان 12 درصد مربوط به سرعت غیر مجاز، یک درصد تخلف سبقت غیر مجاز و 15 درصد تخلف عدم رعایت فاصله با خودروی جلو بوده است.

به گفته وی ، در سال گذشته 64 میلیون و 460 هزار خودرو در سطح راههای این استان تردد داشته اند که این تعداد با 38 دستگاه دستگاه تردد شمار در جاده های این استان محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه تردد در راههای این استان در سال 1394 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 3.9 درصد رشد داشته است گفت: در سال جاری پنج میلیون و 701 هزار وسیله نقلیه وارد استان و پنج میلیون و 812 هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده اند.

بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: در نوروز امسال به احتمال زیاد 10 کیلومتر از باند دوم مسیر بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیکی خواهد رفت که این امر موجب روان شدن ترافیک در این حوزه خواهد شد.
بدیعی مقدم افزود: در سال گذشته نیز 10 کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *