دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

نجات ۱۲۰۰ نفر از مرگ

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 481082
یک میلیون مسافر نوروزی از خدمات طرح ایمنی و سلامت طی یک هفته گذشته بهره‌مند شدند، همچنین در این زمینه یک مسئول سازمان امداد و نجات نیز از نجات ۱۲۰۰ مسافر طی عملیات‌های امداد و نجات نوروزی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر که از 25 اسفند در سراسر کشور آغاز به کار کرده است تا پایان تعطیلات با مشارکت امدادگران و نجاتگران در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور برای ارائه خدمات امدادی به مسافران ادامه خواهد داشت.

در این رابطه سید مصطفی مرتضوی - مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در تشریح آمار عملیات‌های امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند تاکنون به تسنیم عنوان کرد: در این مدت و براساس 8 روز عملیات امدادی بیش از 1800 ماموریت امدادی صورت پذیرفته است که منتهی به نجات 1200 نفر شده است و 840 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند و 7200 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی با اشاره به بیش 22 هزار امدادرسانی تا این مدت افزود: تاکنون در عملیات‌های امدادی 165 مورد رهاسازی از خودروها صورت پذیرفته است و بیش از 11 هزار نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

بهره‌مندی بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از خدمات طرح ایمنی و سلامت/ اقامه نماز 52 هزار مسافر در خیمه‌های نماز

همچنین در این رابطه امیر للـه‌گانی - معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 56 هزار و دویست مسافر نوروزی از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کردند، گفت: بر این اساس در 7 روز گذشته، 984 هزار و 554 مسافر در پایگاه‌های ثابت و 71 هزار و 646 مسافر نیز در پایگاه‌های سیار سازمان، خدمات لازم را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه 18 هزار و 319 جوان هلال‌احمر در سطح کشور در پایگاه‌های نوروزی به هموطنان ارائه خدمت کرده‌اند، گفت: در این زمینه بیشترین میزان مراجعه مسافران مربوط به استفاده از خدمات سلامت برای گرفتن فشار و قند خون بوده است.

للـه‌گانی با بیان اینکه امسال نیز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور در مسیرهایی که مسجد و یا نمازخانه در دسترس نیست، جهت دسترسی آسان مسافران به مکانی برای اقامه نماز و پاسخگویی به مسایل شرعی خیمه‌های نماز را برپا کرده‌ایم، گفت: در همین راستا 52 هزار و 196 تن از مسافران نوروزی نیز تاکنون در خیمه‌های نماز سازمان جوانان نماز اقامه کرده‌اند.

به گزارش هلال احمر، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» از  امروز (26 اسفندماه) آغاز و تا 26 فروردین 95 با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز با همکاری سازمان‌های مرتبط در سراسر کشور به اجرا در می آید. همچنین در این طرح خدماتی شامل ایستگاه سلامت به منظور (تست قند و فشار خون مسافران)، برپایی خیمه نماز به منظور برگزاری نماز جماعت و ... ارائه می شود.

چطور از تصادف پیشگیری کنیم؟

• پیش از اینکه وارد جاده شوید، به مقدار کافی بخوابید.
•  اگر شما احساس خستگی می‌کنید، ماشین را در جای امنی نگهدارید و استراحت کوتاهی کنید.
• ماشین را در کنار جاده نگه ندارید.
• سعی کنید بین ساعت 12 نیمه‌شب تا 6 صبح رانندگی نکنید.
•  برای سفرهای طولانی، رانندگی را در آغاز صبح شروع کنید، و برنامه‌ریزی کنید تا جای خود در طول سفر را با یکی از همراهان‌تان عوض کنید.
• درجه حرارت داخل ماشین را خنک و راحت نگهدارید.
• به ازای حدود هر 150 کیلومتر رانندگی به خود استراحتی بدهید، غذای مختصری بخورید، مقداری هوای تازه استنشاق کنید یا بدن‌خود را کشش دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *