شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

کره‌جنوبی تهدید به ‌حمله تلافی‌جویانه شد

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 481011
کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور را به دلیل آنچه تلاش او برای نابودی پیونگ یانگ عنوان شده، به حملات تلافی جویانه تهدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این بیانیه که از تلویزیون مرکزی این کشور قرائت می شد، تاکید می کند که «پارک» عامل اصلی تشدید تحریم ها و مدافع قوی آن علیه کره شمالی است و باید به سزای اعمالش برسد.

کره شمالی همچنین در بیانیه خود آورده است که رئیس جمهوری کره به غیر از تحریم ها، کشورش را وارد یک رزمایش بی سابقه و بزرگ با آمریکا کرده است که تهدیدی مهم برای پیونگ یانگ محسوب می شود.

این بیانیه به دنبال آن صادر می شود که رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد کشورش برای اجرای قوی تحریم ها با آمریکا به توافق رسیده است.

همزمان کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده اند که برای رسیدگی به تحریم ها و مساله هسته ای شبه جزیره کره می خواهند نشست سه جانبه داشته باشند که عضو دیگر آن چین است.

سئول روز گذشته نیز یک رزمایش دریایی بزرگ چهار روزه را در دریای زرد و آبهای شرقی با آمریکا آغاز کرد و آن را تمرینات «ضد کره شمالی» نامید.

در بخشی از این بیانیه که توسط کمیته ارتباطات دو کره در کره شمالی تهیه شده، آمده است: از امروز ارتش و نیروهای انقلابی کره شمالی یک جنگ تلافی جویانه را به نام عدالت و با هدف از میان برداشتن آمریکا و پیروانش «پارک» به راه می اندازند.

بیانیه تصریح می کند که هر چقدر رزمایش آمریکا و کره در منطقه طولانی تر می شود به همان اندازه نیز صبر و تحمل کره شمالی کمتر می شود.

کره شمالی تهدید کرده است با راکت اندازهای خود که از قابلیت استقرار سریع برخوردارند، می تواند «چونگ وانگ دائه» ( کاخ ریاست جمهوری کره) را به آسانی هدف قرار داده و ویران کند.

کمیته مذکور تاکید کرده است که کره شمالی حرف پوچ نمی زند و یاوه گویی نمی کند. این کشور فقط کافی است کلید حمله را بزند، آن زمان در یک چشم به هم زدن کاخ ریاست جمهوری کره به دریای آتش و خاکستر تبدیل خواهد شد و آمریکایی ها و کره ای ها به سزای اعمالشان خواهند رسید.

خبرگزاری یونهاپ کره گزارش کرده است که تحریم ها و برگزاری رزمایش بزرگ سئول و واشنگتن به شدت کره شمالی را کلافه و عصبانی کرده است.

کره شمالی به تلافی تحریم ها و رزمایش دو کشور تاکنون چندین فروند موشک به دریای شرقی پرتاب کرده که بیشترین برد مسافتی موشک ها 800 کیلومتر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *