دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

دولت تصدی گری اش را کاهش دهد

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 480849
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه تمام تلاش خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام خواهد داد، گفت: هدف‌مان از قراردادها و خریدهای خارجی باید انتقال تکنولوژی باشد و این مسئله در این وزارتخانه در حال انجام است.
به گزارش جهان، محمود واعظی وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم در سال جاری یک برنامه‌ریزی مناسب و خوبی را برای حل مشکلات و معیشت مردم و اشتغال جوانان داشته باشیم و تمام همکارانم در دولت این اهتمام و تلاش و کوشش را در سال جاری خواهند داشت.

وی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند که ما باید برای عمل کردن به این اصل مهم تلاش بیشتری داشته باشیم یعنی آن چیزهایی که برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنیم را عملیاتی کنیم و این نامگذاری امید ما را برای انجام کارها بیشتر کرده است.

وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهم هم به بنده و هم به تمام همکارانم در این وزارتخانه توفیق دهد تا آن انتظاراتی که مردم دارند به آن جامه عمل بپوشانیم و بتوانیم به خواسته مردم عمل کنیم.

واعظی با بیان اینکه فناوری ارتباطات و اطلاعات امروزه نقش بسیار مهمی در توسعه کشورها و زندگی مردم و توانمندسازی بخش‌های مختلف نقش بسیار مهمی دارد افزود: از 24 بند سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند در مهم‌ترین بندی که ما می‌توانیم در وزارت ارتباطات به کار ببریم در وهله نخست باید تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم و با استفاده از پژوهشگران و محققان و دانشگاهیان این فناوری را تا جایی که می‌توانیم بومی کنیم و این مسئله نکته مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: همچنین در وهله بعدی ما درسال جاری تلاش خواهیم کرد زنجیره ایده و تحقیق را تا تولید و عمل به سرانجام برسانیم که همین مسئله نیازمند آن است که ما به عنوان دولت تلاش کنیم تا بخش خصوصی هم وارد این فعالیت شود و این یکی از کارهایی است که ما دنبال می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مهم توصیف کردن انتقال تکنولوژی‌هایی که در کشور وجود ندارد، گفت: باید هدف‌مان از قراردادها و خریدهای خارجی انتقال تکنولوژی باشد و این مسئله گام بعدی ماست که در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درسال جاری هم وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و هم شرکت‌های مرتبط با آن باید تلاش کنیم از تولیدات داخلی کشور استفاده شود.

واعظی همچنین بیان کرد: دولت باید تصدی‌گری خود را کم کند و خودش را کوچک سازد و تا آنجایی که امکان دارد از پتانسیل بخش خصوصی و مردم برای کارهایمان استفاده کنیم که ما این هدف‌گذاری را برای تحقق اقتصاد مقاومتی از قبل شروع کردیم.

وی گفت: ان‌شاءالله امسال که تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است تمام ارگان‌ها و نهادها و قوای سه‌گانه همت بیشتری را به کار ببرند و امسال یک نمود بارزتری از اقتصاد مقاومتی نشان دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *