جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انگلیس ونزوئلا را تحریم می‌کند

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 670409
انگلیس در تلاش است تا تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا اعمال کند.
انگلیس ونزوئلا را تحریم می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرده است که لندن امکان تحریم ونزوئلا را به منظور بازگرداندن صلح و دموکراسی به این کشور مورد بررسی قرار خواهد داد.

در این ارتباط سخنگوی ترزا می با حمایت از معترضان و مخالفان ضددولتی در ونزوئلا مدعی شده که مردم این کشور به اندازه کافی زیر فشار هستند و حال زمان آن است تا دولت مادورو استعفا دهد و از قدرت کناره‌گیری کند.

به گفته سخنگوی ترزا می، دولت انگلیس راه‌های گوناگون برای بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا از جمله از طریق تحریم دولت مادورو مورد بررسی قرار خواهد داد.

پیش از این برخی کشورهای اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، هلند، اتریش، دانمارک، پرتغال و سوئد با ادعای پایان مهلت هشت روزه به مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، رهبر مخالفان، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته بودند.

اوضاع داخلی در ونزوئلا از دو هفته پیش به این سو پس از فرخوان خوان گوایدو برای برپایی اعتراضات ضددولتی دچار تنش شده است. آمریکا و کشورهای غربی از گوایدو که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خوانده حمایت می‌کنند.​

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *