شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وقتی جان کری از تندروی سخن می‌گوید

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 480448
وزیر خارجه آمریکا، (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش را مسئول نسل کشی در مناطق تحت کنترلش دانست.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جان کری در کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا گفت: در سال دوهزار و چهارده، گروه تروریستی داعش شروع به تصرف اراضی در سوریه و عراق و سلطه بر شهرهای مهم کرد و مرتکب ظلم و ستم و جنایت ضد مردم شد. آمریکا فورا پاسخ داد و این اعمال وحشتناک را محکوم کرد و مهمتر از آن عملیات هماهنگی را ضد داعش آغاز کرد. در سپتامبر همان سال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ائتلافی بین المللی را ایجاد کرد، که اکنون شصت و شش کشور دارد، تا پیشروی داعش را بگیرند و آن را به عقب برانند و این کاری است که ما داریم انجام می دهیم. در هجده ماهی که از آن زمان گذشته است، حملات هوایی ائتلاف کمک کرد کوبانی، تکریت، رمادی و دیگر شهرها و شهرکهای کلیدی آزاد شوند.

ما تروریستها را از چهل درصد اراضی که زمانی در عراق در کنترل خود داشتند و از بیست درصد اراضی تحت کنترل آنها در سوریه بیرون کردیم. ما رهبری داعش را تضعیف و کوچک کردیم، منابع درآمدی آنها و خطوط تدارکاتی آنها را هدف قرار دادیم. اکنون نیز سرگرم ابتکار عملی دیپلماتیک هستیم که هدف از آن تلاش برای پایان دادن به جنگ در سوریه است. این جنگ داخلی داعش را تغذیه می کند و ما اکنون با کاری که انجام می دهیم، داعش را منزوی تر و ضعیف تر می کنیم تا در نهایت آنها را شکست دهیم. ما شدیدا تلاش می کنیم مانع گسترش داعش و گروههای وابسته و وفادار به آن در داخل منطقه و فراتر از آن شویم. همه اینها در مجموع تلاشی فوق العاده را از طرف بخش بزرگی از جامعه بین المللی و آمریکا تشکیل می دهد. اقدامات دهشتناک و انزجار آور این گروه مجوزی برای این تلاشهاست. من در اینجا تاکید می کنم که از نظر من داعش مسئول نسل کشی در مناطق تحت کنترل خود از جمله ایزدیها، مسیحیان و مسلمانان شیعه است.

داعش از نظر اعلام خودخواندگی برای حکومت، از نظر ایدئولوژی و در عمل «نسل کش» است یعنی داعش با حرفی که می زند، باورهایی که دارد و کارهایی که انجام می دهد، مرتکب نسل کشی می شود. داعش همچنین مسئول جنایات ضد بشریت و پاکسازی قومی است که ضد این گروهها و در مواردی ضد مسلمانان سنی، کردها و دیگر اقلیتهاست. به علت ادامه درگیری و جنگ و نبود دسترسی به مناطق کلیدی، ترسیم تصویری با جزئیات کامل و جامع از همه کارهای داعش که انجام داده و انجام می دهد ، غیرممکن است. با این وجود در یک ماه گذشته ما اطلاعات گسترده ای را که وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی و گروههای دیگر جمع آوری کرده اند، مرور کرده ایم. نتیجه گیری من بر اساس همین اطلاعات است. برای مثال ما می دانیم که داعش در اوت سال دوهزار و چهارده  صدها مرد و زنان سالخورده ایزدی را در یک شهر کشت و دهها هزار ایزدی را در کوهستان سنجار تحت محاصره قرار داد و اجازه نداد آنها به غذا و آب و دارو و درمان دسترسی داشته باشند. بدون مداخله ما روشن است که آن مردم قتل عام می شدند. تلاشها برای نجات آنها با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف در نهایت جان بسیاری را نجات داد اما داعش هزاران نفر از زنان و دختران ایزدی را اسیر کرده و به بردگی خود درآورد و آنها را در حراجیها فروخت، به آنها تجاوز به عنف کرد و محله هایی را که آنها نسلهای متمادی در آن زندگی کرده بودند، نابود کرد.

ما می دانیم داعش در موصل، قاراقاش و جاهای دیگر مسیحیان را فقط برای دینشان اعدام کرد. داعش چهل و نه مسیحی قبطی و اتیوپیایی را در لیبی اعدام کرد. داعش همچنین زنان و دختران مسیحی را به بردگی جنسی وادار کرد. ما می دانیم داعش صدها ترکمن شیعه را در شباکس و تلعفر و موصل قتل عام کرد. داعش شهرک ترکمن نشین آرملی را محاصره کرده و از رسیدن غذا به آنها جلوگیری کرد و صدها زن و دختر ترکمن شیعه را ربود و به بسیاری از آنها در مقابل چشمان خانواده هایشان تجاوز کرد. ما می دانیم داعش در نواحی تحت کنترل خود به شکلی سازمان یافته تلاش کرد میراث فرهنگی جوامع باستانی را نابود کند . داعش کلیساهای ارامنه، سوری، ارتدوکس و یونانی را نابود کرد و صومعه و دیر و مقابر پیامبران را منفجر کرد و به گورستانها بی احترامی کرد و در تدمر حتی سر دانشمند هشتاد و سه ساله را که یک عمر از آثار باستانی در آن شهر محافظت می کرد، بریدند.

ما می دانیم اقدامات داعش نتیجه تفکری تند و افراطی و تحمل ناپذیر است که ایزدیها را بت پرست و شیطان پرست تلقی می کردند. ما می دانیم داعش مسیحیان را این طور تهدید می کردند که به آنها می گفتند ما رم شما را فتح می کنیم، صلیبهایتان را می شکنیم و زنان شما را برده خود می کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *