جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶
"جهان نیوز" بررسی می‌کند:

پشت پرده سفر جان کری به بحرین/ قول وزیر امور خارجه آمریکا به اعراب برای تحریم بیشتر ایران

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 483803
اما مهمترین نکته این سفر براساس آنچه منابع آمریکایی منتشر کرده اند دادن اطمینان خاطر به کشورهای متخاصم عربی برای زمینه سازی بیشتر تحریم ایران در حوزه موشکی است.
پشت پرده سفر جان کری به بحرین/ قول وزیر امور خارجه آمریکا به اعراب برای تحریم بیشتر ایران
گروه بین‌الملل جهان نيوزـ مقامات آمریکایی هرگاه به کشورهای عربی خلیج فارس و به خصوص به کشورهایی نظیر عربستان و بحرین یا حتی امارات که خصومت بیشتری با ایران داردند، سفر می کنند، آن سفر را یک متینگ سیاسی ضد ایرانی تبدیل می کنند.

تندترین اظهارات ضد ایرانی در همین سفرها اتفاق می افتد و مقامات آمریکایی در این دیدارها به مقامات عربی در این سفرها اطمینان خاطر می دهند که از عمق دشمنی خود با ایرانیان نکاسته اند.

سفر اخیرا جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که طی سه سال اخیر بارها و بارها با محمد جواد ظریف نشست و برخاست داشته، به بحرین و دیدار با سران کشوری های عربی خلیج فارس یکی از همین ده ها مورد است.

جان  کری در این از فعالیت های ایران را در منطقه نگران کننده عنوان کرده و خواستار کمک ایران به پایان درگیری ها در یمن و سوریه – البته همسو با منافع غرب- نیز شده است.

جان کری در سخنی قابل تامل گفته که هدف از این سفر بررسی تغییر رفتار ایران پس از توافق هسته ای است! به عبارت دیگر آمریکایی ها یکی از مصادیق دقیق تغییر رفتار ایران پس از توافق هسته ای را در تغییر رفتار ایران با کشورهایی همچون عربستان می بینند.

به هین دلیل در پروژهای طراحی شده برای ایران تحت عناوین برجام2، برجام3، برجام4 و... تلاش آمریکا برای گفتگو میان ایران و عربستان – که با تغییر رفتار ایران باید توام باشد- بیان می شود.

جان کری در این سفر ایران را به جنگ افروزی در یمن متهم کرد و مدعی شد، عربستان پیشتاز صلح در این کشور عربی است.

اما مهمترین نکته این سفر براساس آنچه منابع آمریکایی منتشر کرده اند دادن اطمینان خاطر به کشورهای متخاصم عربی برای زمینه سازی بیشتر تحریم ایران در حوزه موشکی است.

بر اساس گزارش نیوریک تایمز جان کری که برای فراهم سازی مقدمات ملاقات اوباما از عربستان در ماه جاری با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس گفتگو می کرد، در پاسخ به نگرانی های آنها گفت: آمریکا به برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران مطابق توافق انجام شده ادامه می دهد، اما تحریم های جدیدی برای مقابله با آزمایش های موشکی ایران اعمال خواهد کرد که در شورای امنیت در حال بررسی است.

همچنین گفته می شود که سفر جان کری به بحرین تلاشی مجدد برای تقویت سیستم دفاعی و سایبری کشورهای خلیج و مقدمات فروش سامانه های دفاعی پیشرفته به این کشورها برای تغییر موازنه نظامی با ایران در منطقه می باشد.

اظهارات جان کری به خوبی نشان می دهد که امریکا نه تنها خود پرچم دار پروژه ایران هراسی در منطقه است بلکه تاکید برای ادامه دشمنی های آمریکا با ایرانیان را نیز یکبار دیگر نشان میدهد.

تلاش برای تحریم مجدد ایران، توسعه و عمق بخشی به پروژه ایران هراسی، تقویت نظامی کشورهای عربی متخاصم با ایران برای داشتن دست برتر در منطقه تنها بخشی از ادامه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی است که در سفر اخیر جان کری یکبار دیگر اثبات شد.

همه این مسایل در حالی اتفاق می افتد که برخی دولتمردان توافق هسته ای را با هدف کاهش تنش و تعدیل دشمنی امریکا دنبال می کردند و اینک پس از گذشت سه سال هیچ تغییری در میزان دشمنی آمریکا نه تنها پیدا نشده بلکه زمینه هایی برای به ثمر رسیدن برخی هدف گذاری ها از قبال دشمنی های بیشتر نیز فرآهم تر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran, Islamic Republic of
یعنی آمریکا حاکم بحرینه یا این بی عرضه ها؟
Canada
معلومه آمریکا
حسن روحانی تحویل بگیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یعنی من یه اعتقادی دارم و اون هم اینه که آخرش جنگ میشه. حالا هر کی هر فکری میخاد بکنه ولی این امر دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.
این مقدمه ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) نیز می‌گردد.
مردم
حال بیشتر بریم پای میز مذاکره. دشمن، دشمن است چه مذاکره کند و چه بجنگد.