جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

اخبار کوتاه از المپیک ریو

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 480005
کمیته بین‌المللی المپیک به آمریکا و روسیه هشدار داد تا المپیک را بهانه‌ای برای دشمنی‌های خودشان نکنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نسبت به دخالت مقامات روسیه در امر ورزش هشدار داد و گفت بیانیه‌هایی که از IOC و همین طور از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ صادر می‌شود بیان حقیقت است. این هشدار فقط شامل حال روسیه نمی‌شود و مقامات IOC از آمریکا خواسته‌اند تا ورزش و المپیک را بهانه‌ای برای تهدید دشمنی‌های خودشان نکنند.

* تجمع اعتراض‌آمیز مردم محلی برزیل

2 هفته گذشته چند تجمع و اعتراض مردمی در اطراف ریو صورت گرفت، اما این اخبار به تایید منابع رسمی نرسیده است. با توجه به اینکه دولت برزیل پیش از این به رسانه‌های این کشور هشدار داده بود تا از انتشار برخی از اخبار خودداری کنند، نمی‌توان انتظار داشت این رسانه‌ها به استقلال برسند.

چند منابع مستقل در برزیل این اعتراضات را به دلیل فقر و بیکاری اعلام کرده‌اند. مسئولان برزیل نگران هستند زیبایی‌های این کشور در آستانه المپیک خدشه دار شود.

* اعتراض کمیته المپیک برزیل به دولت برای سود حاصل از گردشگری

کمیته المپیک برزیل نسبت به دخالت دولت این کشور در تعیین و تکلیف سود حاصل از گردشگری اعتراض کرد. کمیته المپیک برزیل اعلام کرد اگر درآمد و سود حاصل شده از محل آژانس‌های مسافراتی طرف قرارداد با المپیک باشد هیچ ارتباطی به دولت برزیل ندارد. نکته دیگر اینکه IOC هم سهم خود را از گردشگری و سود حاصل از فروش بلیت‌های این بازی‌ها می‌خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *