چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

خیانت در بین کدام یک از زوجین بیشتر است؟

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 478953
مطالعات حاکی از آن است یکی از عوامال خیانت می‌تواند مربوط به مسائل ژنتیکی است و زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
خیانت در بین کدام یک از زوجین بیشتر است؟
به گزارش  جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، عوامل بسیاری از جمله ژنتیک و مسائل مالی وجود دارد که سبب می‌شود افراد دست به خیانت بزنند.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است بین برخی از جهش‌های ژنی هورمون وازوپرسین و خیانت ارتباط وجود دارد.

وازوپرسین هورمونی است که در هیپوتالاموس تولید می‌شود و در هیپوفیز خلفی ذخیره می‌شود و از آنجا در جریان خون منتشر می‌شود و مقداری از آن مستقیم به مغز می‌رود.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که هورمون وازوپرسین بر حس اعتماد و همدردی و همچنین وفاداری افراد تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل نقش مهمی را در ارتباط میان افراد و رابطه‌های عاشقانه، رفتارهای اجتماعی و روابط جنسی ایفا می‌کند.

این هورمون بیشتر از مردان زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عمر تاثیر این هورمون در بدن کوتاه است و از 16 تا 14 دقیقه تاثیر دارد و ممکن است در همین زمان فرد به خیانت گرایش پیدا کند.

جهش در ژن گیرنده ممکن است عملکرد آن را دستخوش تغییراتی کند و بر رفتار و وفاداری افراد تاثیر بگذارد.

به همین دلیل برخی افراد ممکن است تمایل پیدا کنند تا دست به خیانت بزنند.

مطالعات نشان داده است که تاثیر ژن‌های گیرنده وازوپرسین و اکسی توسین در خیانت بسیار مهم است و بیشتر بر زن‌ها تاثیر می‌گذارد.

* منبع:
Medicaldaily
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادي فراهاني نسب
Iran, Islamic Republic of
خبر خوبي نيست