دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

خاتمی: منش آیت الله یزدی در تاریخ می ماند

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 478938
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نطقی که آیت الله یزدی در افتتاحیه خبرگان داشتند مایه افتخار روحانیت است و در تاریخ می ماند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ضیافت شام نوزدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که در محل ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری بر گزار شد با تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تبریک می گویم که مسئولیت آستانه قدس رضوی را برعهده گرفتند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آستان قدس رضوی مرکز فرهنگی کشور و جمهوری اسلامی است.

وی همچنین تاکید کرد: گاهی می شود که گوش من و شما را منبر و محراب می گیرد و گاهی گوش من و شما جلب ریاست، تالیفات، مقالات و مصاحبه ها می شود و همه چیز یادمان می رود و حواسمان به ریاست و موقعیتمان منحرف می شود.

آيت الله سيداحمد خاتمي نیز در ادامه این مراسم گفت: برخوردي كه امروز آيت الله يزدي در نطق خود در افتتاحيه اجلاسيه خبرگان داشتند مايه افتخار روحانيت است و تعبير ايشان اين بود كه من تشكر ميكنم از كساني كه به بنده راي ندادند.

وي افزود: اين منش روحانيت در طول تاريخ و راز محبوبيت روحانيت بوده است. آيت الله يزدي سپس فرمودند من تسليم قانون هستم و نه جامعه مدرسين و نه خودم اقدامي براي اينكه كسي كنار برود تا من وارد خبرگان بشوم انجام نداديم.

عضو هيات رييسه خبرگان رهبري تاكيد كرد: اين افتخار را ما براي خبرگان ثبت كرديم و در مساله رقابت ها هم شكوه خاصي بين روحانيت بود. بنده با آقايان بهرامي، عليمرادي سه نفر كانديداي خبرگان براي كرمان بوديم و به فضل خدا با كمال صميميت هرجا ميرفتيم ميگفتيم ما سه نفر هستيم و يك نفر نيستيم.

وي خاطر نشان كرد: بنده براي انتخابات يك ريال هزينه نكردم و تنها خرج بنده يك كوپه قطار از قم به كرمان بود البته در حدي كه جامعه مدرسين داشت عكس هايي منتشر شد.

آيت الله خاتمي گفت: جنس خبرگان خود را در انتخابات نشان داد و خبر دارم بسياري از اعاظم در منش، عملكردي اين چنين داشتند. اين منش براي هميشه در تاريخ انتخابات خبرگان ثبت خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: از عزيزاني كه با ما در دوره چهاره خبرگان بودند و در دوره پنجم با ما نيستند آروزي موفقيت ميكنم و تاسف خود را از اينكه بزرگاني مانند آيت الله يزدي و مصباح را در خبرگان پنجم نداريم ابراز مي كنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *