دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خواسته های دقیقه ۹۰ ترکیه از اروپا

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 478603
ترکیه در آستانه مذاکرات این کشور با رهبران اروپا در بروکسل برای کمک به مهار بحران آوارگان درخواست های جدیدی را مطرح کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از فایننشال تایمز خبرداد: «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در آستانه مذاکرات این کشور با رهبران اروپا در بروکسل برای مهار بحران آوارگان درخواست های جدیدی را مطرح کرد.
 
بنا بر این گزارش در خواست های جدید مطرح شده می توانند مانعی بزرگ برای دستیابی طرفین به توافق درباره مهار بحران مهاجران شود.
 
نخست وزیر ترکیه در استانه مذاکرات امروز خود خواستار افزایش کمک های مالی اتحادیه اروپا از میزان ۳ میلیارد یورو وعده داده شده در ماه های قبل توسط اروپا شده است. برخی شنیده ها حکایت از درخواست ۲۰ میلیاردی ترکیه دارد.
 
همچنین وی خواستار دسترسی سریعتر اتباع ترکیه به ویزای شنگن اروپا شده است و نیز خواستار تسریع روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا شده است.
 
به اعتقاد منابع دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات درخواست های جدید دقیقه نودی ترکیه چالشی بزرگ برای دستیابی به توافق بین دو طرف خواهد بود و می تواند اجماع شکننده نسبی سران این اتحادیه درباره ترکیه را با شکست مواجه کند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *