جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اعتبار ایجاد بانک ژنتیک کشور تامین شد

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 478538
رئيس سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به تأمين اعتبار و فراهم شدن زيرساخت‌های مورد نياز بانک ژنتيك خواستار همكاری و تعامل بيشتر سازمان‌های ذیربط به منظور تعيين اولويت، نمونه‌گيری هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد شجاعی در چهارمین جلسه هیأت مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران که با حضور جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، فتحی معاون رئیس پلیس آگاهی ناجا و سایر اعضای هیأت مدیره بانک ژنتیک برگزار شد افزود: بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با آغاز نمونه گیری از اولین گروه زندانیان هدف رسما وارد فاز عملیاتی شده و لازم است نمونه‌گیری از گروه‌های هدف را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با سرعت بیشتری انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل این بانک از مراحل اولیه و مقدماتی عبور کرده است، اظهار داشت: در سال آینده با توجه به نمونه گیری و تهیه پروفایل های ژنتیکی باید این ارزیابی صورت گیرد که عملکرد بانک تا چه اندازه در پیشگیری از وقوع جرایم و به ویژه تکرار جرم توسط مجرمان سابقه‌دار مؤثر بوده است.

در ادامه جهانگیر نیز با اشاره به اینکه راه اندازی و فعالیت بانک ژنتیک، بخشی از دغدغه ها در حوزه پیشگیری از جرایم را پوشش می دهد اظهار داشت: هرچند با تشکیل این بانک تمام مشکلات کشور در حوزه وقوع جرایم برطرف نمی شود اما می تواند در پیشگیری از وقوع و تکرار جرایم مؤثر باشد.

وی با تأکید بر همکاری سازمان زندان‌ها با پزشکی قانونی در تشکیل بانک ژنتیک تصریح کرد: به نظر می رسد به منظور تحقق اهداف بانک لازم است نمونه‌گیری ها به شکل جدی تر و در تعداد بیشتر از زندانیان گروه هدف به عمل آید و سازمان زندان‌ها آماده هر گونه همکاری در سراسر کشور برای فراهم کردن شرایط نمونه گیری از زندانیان است.

الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راه اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران و تأکید بر پیگیری جدی تر این موضوع خاطرنشان کرد: برای اثربخش بودن هر چه بیشتر فعالیت های بانک پیشنهاد می شود نمونه‌گیری‌ها عمدتا در حوزه جغرافیایی استان‌های جرم خیز و با اولویت جرایم خطرناک متمرکز شود تا به نتیجه بهتری در تحقق اهداف از جمله پیشگیری از وقوع و تکرار جرم دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *