جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

افشاگری زاکانی درباره غارت اموال ملی

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 478489
نماینده مردم تهران با بیان اینکه امروز زیرساخت‌های یک غارت ملی در قالب قراردادهای جدید نفتی در حال شکل‌گیری است، گفت: از شکایت سخنگوی دولت استقبال می‌کنم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان‌دستور با تسلیت ایام فاطمیه (س) و نیز درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، اظهار داشت: از حضور پرشور مردم رشید ایران اسلامی در دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، شکرگزاری کرده و از همه ملت ایران سپاس و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود کشور و برخی فسادهای در حال وقوع گفت: در ایام حساس و عجیبی زندگی می‌کنیم؛ راه بازی با الفاظ و فرار از پاسخگویی در اوج هنرمندی توسط برخی مسئولان کشور به جای خدمت بی‌منت و صداقت با ملت و پاسخگویی وعده‌ها انتخاب شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بی‌دقتی در شرایط امروز آینده سختی را فراروی ما خواهد گذاشت که باید نسبت به آن هوشیار بود و جبران مافات کرد.

زاکانی اظهار داشت: امروز عده‌ای در کشور به بهانه عبور از تحریم و ضرورت سرمایه‌گذاری خارجی، غوغایی به پا کرده‌‌اند؛ در پس رفت‌و‌آمدهای مکرر و پروپاگاندای رسانه‌ای، زیرساخت‌های یک غارت ملی و یک فاجعه بزرگ برای مردم عزیز ایران اسلامی در حال شکل‌گیری است. نامحرم شمردن دستگاه‌های نظارتی و حتی مسئولان مربوطه توسط افراد موثر دولت درباره قراردادهای تنظیم شده، حکایت از وقایع خطرناک و خانمان‌سوزی دارد.

وی تصریح کرد: اگر تا دیروز درباره فساد در قراردادهای نفتی و گازی از جمله کرسنت دغدغه‌ها عنوان می‌شد، امروز ساختار و محتوای تنظیم‌شده در قراردادهای جدید نفتی، ده‌ها و صدها قرارداد آلوده نفتی را رقم خواهد زد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این بستر آلوده به فساد که با مشورت افراد و گروه‌های وابسته به دستگاه‌های جاسوسی غربی فراهم شده است، ساختارسازی‌های مکملی هم مانند باشگاه نفت و نیرو توسط وزیر محترم نفت شکل گرفته است که به واسطه آن، پورسانت‌بگیران قراردادهای کلان کشور صاحب انفال و دارایی‌ ملت شده‌اند و سرمایه‌های کشور را به بیگانگان به فروش می‌رسانند.

زاکانی در ادامه خطاب به مردم با اشاره به سابقه حضور ۱۲ ساله خود در مجلس و ارائه هشدارهایی درباره فساد و آلودگی برخی مسئولان، گفت: همه این موارد بدون استثناء در دادگاه‌های صالحه تایید شد و یا در مراجع نظارتی کشور درستی آنها معلوم شد.

چرا رئیس‌جمهور دستور برخورد با باندهای پورسانت‌بگیر را نمی‌دهد!؟

وی ادامه داد: امروز هشدار می‌دهم که در دولت محترم باندهایی فعالیت می‌کنند که برخلاف قوانین و سیاست‌های مصوب کشور، به دنبال یغما و غارت دارایی‌های کشور هستند؛ چرا ریاست محترم جمهوری دستور بررسی و اقدام مناسب در برابر خطر موجود را نمی‌دهد!؟ چرا باید در صورت ادامه روند خطرناک موجود، هزاران میلیارد تومان سالانه به جیب این شبکه پورسانت‌بگیر سرازیر شود!؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در ادامه این روند آینده جوانان و فرزندان این مرز و بوم تباه می‌شود و استقلال کشور مخدوش شده و انقلاب اسلامی آسیب می‌بیند.

زاکانی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: چرا دستور برخورد با سودجویان و مفسدان اقتصادی اطراف خویش را نمی‌دهد!؟ فساد خوب و بد ندارد و این دولت و آن دولت نمی‌شناسد؛ ما خواستار برخورد قاطع با همه مفسدان در همه جریانات و جناح‌های سیاسی و همه دولت‌ها هستیم.

هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی پاسخگوی فساد باشند

وی تاکید کرد: جناب آقای هاشمی رفسنجانی باید پاسخگوی نهادینه شدن فساد در دولت سازندگی باشد و پاسخگوی به رسمیت شناختن حیف و میل‌ها و سودجویی‌های مسئولان منتسب به خود و چشم‌پوشی بر آن باشد. آقای خاتمی باید بگوید چرا فسادهای چند ده هزار میلیارد تومانی در دولت ایشان رقم خورد و او در برابر آن سکوت کرد و امروز کشور هنوز گرفتار آن فسادها و قراردادهاست. جناب آقای احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد که چرا عناصر فاسد طرفدار و دوستدار دولت‌های قبل را به کار گرفت و سبب ظلم به ملت شد؛ ایشان باید بگوید چرا از این عناصر فسادآلود دفاع کرد؟ چرا ایشان به دغدغه‌های اصولگرایان و تذکرات آنان بی‌توجهی کرد؟

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: جناب آقای روحانی باید پاسخ دهد چرا برخی عواملِ مفسد ۲۴ سال قبل از خود را به کار گرفته است؟ ما اکثر مسئولان کشور را پاک و خدوم می‌دانیم، چرا به خاطر باندهای قدرت و ثروت آبروی مسئولان کشور را می‌برید و امید مردم را از آنان می‌گیرید؟

زاکانی تصریح کرد: با توجه به اعلام سخنگوی محترم دولت که با توجه به روشنگری اینجانب اقدام به طرح شکایت کرده‌اند، بنده از این شکایت استقبال می‌کنم و امیدوارم رسیدگی در دادگاه، چهره واقعی فاسدان را برای ملت ایران معلوم کند. امیدوارم مورد محبت اقتضایی دولت در پس گرفتن شکایت قرار نگیرم تا به مردم بگویم نزدیکان ریاست‌ محترم جمهوری در پس این غوغاها در کشور چه می‌کنند.

نیازمند انقلاب اصلاحی هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز نیازمند یک انقلاب اصلاحی در کشور هستیم، اظهار داشت: این کار باید با تأسی به امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی انجام شود؛ باید به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب برای رفع ظلم، فساد و تبعیض و فقر در جامعه به پا خیزیم که ان‌شاء‌الله مسئولان کشور که پشتوانه مردم رشید ایران اسلامی را دارند، به این مهم خواهند پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زاکانی درکت می کنیم!!!