شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نظر "بیل" درباره ایران‌ستیزی "هیلاری"

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 477925
رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمایت از همسرش در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری، نقش او در همراه کردن کشورها برای تحریم ایران را مورد اشاره قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا روز پنجشنبه برای متقاعد کردن رأی‌دهندگان آمریکایی به حمایت از همسرش «هیلاری کلینتون» در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری، به فعالیت‌های او برای هماهنگ کردن کشورها علیه ایران در دوران حضورش در وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد. 

بیل کلینتون گفت: «او تحریم‌ها علیه عراق را پیش برد که برای اینکه همه آن را اجرا کنند به حمایت روسیه و جین نیاز داشت. حتی من هم فکر نمی‌کردم بتواند این کار را انجام بدهد، اما او توانست.»

البته «کلینتون» در این سخنرانی به اشتباه به جای نام «ایران» به عراق اشاره کرد که همین موضوع توجه برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله «واشنگتن‌فری‌بیکن» را به خود جلب کرده است. 

اشاره رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به تصویب قطعنامه شماره 1929 است که روز 19 خردادماه سال 1389 به استناد ادعاهای اثبات‌نشده درباره برنامه هسته‌ای ایران با 12 رأی موافق (از جمله چین و روسیه)، 2 رأی مخالف (برزیل و ترکیه) و 1 رأی ممتنع (لبنان) به تصویب رسید.

هیلاری کلینتون در آن زمان وزیر خارجه آمریکا بود. او در یکی از فصل‌های کتابش با عنوان «انتخاب‌های دشوار» به تلاشهایش برای متقاعد کردن روسیه و چین، به عنوان دو عضو دائمی و دارای حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رأی مثبت به تحریم ایران اشاره کرده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه مهرماه سال جاری گفت که آمریکا با فریبکاری، کشورها را به تحریم ایران متقاعد کرده است. آقای پوتین در آن سخنرانی در روز 30 مهرماه گفت: «آمریکا، روسیه و تمام دنیا را درباره تهدید هسته‌ای ایران فریب داد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *