چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

شناگاه‌های آلوده کشور شناسایی می‌شوند

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 477726
مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست گفت: باتوجه به نزدیک شدن فصل تابستان مسافران زیادی از شناگاه‌های شمالی کشور استفاده خواهند کرد که بررسی میزان آلودگی، منشایابی و نصب پرچم با اعلام اخطار مبنی بر آلوده بودن آن شناگاه‌ها جزو برنامه‌‌ها است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ضیاءالدین الماسی روز چهارشنبه در نشست خبری در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست این مطلب را بیان کرد و افزود: شناگاه‌های ساحلی کشور از لحاظ آلودگی میکروبی مورد پایش قرار می‌گیرند که در نظر داریم تا قبل از رسیدن فصل شنا این برنامه به پایان برسد.

وی همچنین به آلودگی‌های دریایی اشاره کرد و افزود: آلودگی‌هایی نظیر منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی دریاهای کشور را تهدید می‌کند که در این باره برنامه‌های مطالعاتی مفیدی را در دستور کار خواهیم داشت.

** اولویت‌های پژوهشی محیط زیست دریایی نهایی شد

داوود میرشکار مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز اظهار داشت: به منظور رفع نواقص موجود در طرح‌های مطالعاتی محیط زیست دریایی 25 اولویت پژوهشی این معاونت برای درخواست همکاری از نهادهای دانشگاهی و پژوهشی نهایی و به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد:حفاظت از تنوع زیستی دریای خزر، عمان و خلیج فارس برعهده معاونت دریایی سازمان محیط زیست است که در این راستا فعالیت هایی را انجام داده است؛حفاظت از لاک پشت‌های دریایی یکی از این برنامه‌ها خواهد بود که این طرح در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال انجام است .

میرشکار ادامه داد: پایش پستانداران دریایی از دیگر طرح‌های این معاونت است که با همکاری سمن‌های زیست محیطی در سواحل شمالی و جنوبی کشور در حال اجرا است؛ در سواحل شمالی کشور نیز رسیدگی به وضعیت فک‌های خزری در دست اجرا است و تاکنون تعداد زیادی فک گرفتار در تورهای صیادی آزادسازی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *