چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

کاهش ۴۰درصدی غرق‌شدگان سواحل

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 449822
معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور مصوبات هفتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرتضی میرباقری معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در هفتادوهفتمین شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در آستانه ماه محرم قرار داریم و شورای اجتماعی کشور و همچنین سازمان تبلیغات تاکنون چندین جلسه مقدماتی در این زمینه برگزار کردند که آسیب‌شناسی از مجموعه اتفاقات سال گذشته داشته باشیم و بر اساس آن پیشنهاداتی نیز ارائه شد.

وی افزود: در همین خصوص مصوباتی داشتیم که دو روز گذشته وزیر کشور این مصوبات را به سراسر کشور ابلاغ کرد که در سطح استانداری‌ها پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

میرباقری افزود: برای سال جاری ۵۰ هزار مبلغ در ایام محرم ساماندهی و تربیت شده است و قرار است در سراسر کشور به تبلیغ بپردازند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور ادامه داد: در کشور حدود ۹۱ هزار هیئت وجود دارد که این تعداد ساماندهی شده‌اند و از این میزان ۲۰ هزار هیئت در تهران وجود دارد و حدود هزار همایش توجیهی برایشان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر از نظر مردم مورد عنایت ویژه‌ای قرار دارد، گفت: تمهیدات جدی برای سفر هموطنان به عتبات در نظر گرفته شده و وضعیت منطقه به‌گونه‌ای است که حضور مردم در برنامه‌های دینی خصوصا تاسوعا و عاشورا و همچنین اربعین قابل عنایت است که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.

میرباقری در ادامه سخنان خود به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال یک حادثه اجتماعی - سیاسی قرار است در اسفندماه برگزار شود تمهیداتی لازمی به وجود آمده و فضای مثبت حماسه حسینی که می‌تواند برای آماده کردن مردم برای ورود به انتخابات باشد تذکراتی داده شده که خدایی نکرده مورد سوء استفاده‌هایی قرار نگیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور به بحث قمه‌زنی در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: ماه محرم بحث قمه‌زنی را در برخی موارد را داشتیم و داریم که الحمدالله تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که در هر صورت جلسات عزای حسینی باید با محوریت معارف دینی برگزار شود و ما به هیچ وجه مراسمی که صرفا مداح‌محور باشد نداریم و مدیحه‌سرایی‌ها به گونه‌ای انجام می‌گیرد که مغایرت با شعائر دینی و اسلامی نباشد و در گذشته نیز با برخی مداحی‌ها مواجه بودیم که سازمان تبلیغات اسلامی کار خوبی را در این خصوص انجام داد.

میرباقری افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و به هیچ وجه سرمایه‌های ملی خود را نباید صرف استفاده جریانات شود تذکراتی نیز در این خصوص داده شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی در خصوص ساماندهی سواحل در تابستان گذشته اشاره کرد و گفت: تمهیداتی که در دولت در رابطه با سواحل گرفته شده با یک‌سری شاخص می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد که معیار حضور مردم در بحث حضور در سواحل است. همچنین مجموعه خدماتی که در سواحل ارائه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تعداد افراد غرق‌شده حدود ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده و یعنی حدود ۴۰ درصد کاهش داشتیم و همچنین در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ نیز ۲۰ درصد کاهش داریم یعنی می‌توان گفت که با مجموعه اقدامات انجام شده در سواحل نمره ما از نظر مدیریت ۱۸ است.

میرباقری در پایان تصریح کرد: تمامی مسئولان در استان‌های ساحلی پای کار بودند و تمهیدات لازم را فراهم کردند و بودجه لازم برای این کار نیز در نظر گرفته شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *