پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۳
۶۳
پیچیدگی خبرگان برای رئیس تشخیص مصلحت نظام؛

کاهش حامیان هاشمی در مجلس جدید خبرگان

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 477476
با توجه به ترکیب مجلس خبرگان، هاشمی رفسنجانی شانسی برای ریاست در این مجلس ندارد.
کاهش حامیان هاشمی در مجلس جدید خبرگان
گروه سیاست جهان نيوز ـ  برای هاشمی رفسنجانی و حامیان وی که این دوره از انتخابات مجلس خبرگان را مهمتر از انتخابات مجلس برشمرده بودند، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد علی‌رغم همه تلاش و تخریب‌هایی که از جانب تیم داخلی وی و همچنین تخریبی که رسانه‌های خارجی برای شکل‌گیری خبرگانی همسو با نظرات و خط‌مشی‌ هاشمی از خود به نمایش گذاشتند، اما این قاطبه مردم بودند که با آرا خود مجلسی ولایی‌تر و انقلابی‌تر را تشکیل دادند.

با توجه به آرایشی که مجلس خبرگان پنجم به خود گرفته است، جایگاه هاشمی رفسنجانی نسبت به مجلس  چهارم تضعیف شده به نحوی که اگر وی توانست برای ریاست مجلس چهارم 24 رای را به دست آورد، در خبرگان پنجم این آمار به کمتر از رقم دوره قبل رسیده است.

تحلیل گرایش منتخبان مجلس پنجم خبرگان حکایت از آن دارد که در این دوره، 60 نفر از منتخبان مخالف جدی مشی و رفتار هاشمی رفسنجانی هستند، و مابقی منتخبان (28 عضو خبرگان) نیز با توجه به تخریب‌هایی که از سوی حامیان هاشمی علیه برخی اعضای انقلابی و مورد احترام مردم و حوزه‌های علمیه در مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت، نقدها، ابهامات و سوالات جدی درباره همراهی و یا سکوت تایید‌آمیز هاشمی با این تخریب‌ها دارند.

به نظر می‌رسد در صورتی که هاشمی رفسنجانی بار دیگر بخواهد خود را در معرض آزمون رای خبرگان برای ریاست این مجلس قرار دهد، میزان رأی وی به کمتر از 15 رأی خواهد رسید.

سال گذشته در جریان انتخابات ریاست‌ خبرگان، هاشمی 24 رأی کسب کرده بود.
منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا شما چه رویی دارید!!!!
با ابن همه رد صلاحیت تا اینجای کار هاشمی شاهکار کرد
قانون
در مورد خبرگان رد صلاحیت ها بر اساس قانون بوده، یا کسی بار اولش بوده امتحان نداده یا در امتحان رد شده، حالا کسی این رو قبول نداره تکلیفش مشخصه!!
اگر دلتان برای رد صلاحیت ها میسوزه چطور موقع اولین رئیس جمهوری هاشمی بین 179 تا کاندید فقط هاشمی و یک نفر دیگه تایید صلاحیت شد و اون موقع نگرانی نبود اما الان انگار قضیه فرق کرده!!
انصاف هم چیز خوبیه
حتما منظور از رد صلاحیت ها همون دزد و قاتل ها و مجرم هایی بود که وزرات کشور ردصلاحیتشون نکرده بود و زحمتش رو انداخت گردن شورای نگهبان
اونی که رئیس مجمع مصلحت است رو داره که جای دیگه هم میخواد رئیس بشه؟
تعارف نکنید رئیس خبرگان، رئیس مجلس، رئیس جمهور، شورای نگهبان؟ اصن همه رو بدن ایشون رئیس باشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
به خدا آرزومه مثل روزاي اول انقلاب همه با هم باشيم متحد و پيروز
ایشان یک مرد محترم بازنشته پولداره
رجبي
هاشمی چیا چقدر رو دارند
آقای هاشمی به درد ریاست خبرگان نمی خوره واقعا
555
وقتی مردم دوستش دارند تو چرا چشات می خوات بیرون بیاد بترس از خدا و به مردم احترام بگذار
دانشجو
عجب رویی دارید والله!!!!!
شما همیشه در حال تخریبی یا ایشون؟؟؟؟
تخریب؟ مگه مثل سایت ها و کانال های اصلاح طلب توهینی شده؟
یه برآورد که علی رغم جو مصموم ایجاد شده حامیان ایشان کاهش پیدا کرده، حالا شما قبول ندارید نظرتون محترمه ربطی به تخریب نداره مثل این میمونه که نمایندگان تهران از اصولگراها نشدند و اطلاع داده شده، نکنه میخواید از ایشون دائم تعریف بشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله خدا توفیق به ایشان بدهد تا به کوری چشم دشمنان ریاست مجلس خبرگان را به عهده بگیرند هاشمی همچنان حامیان زیادی دارد اما کسانی که چشمشان تحمل دیدن آنهارا ندارد یاوه سرایی می کنند که حامیان هاشمی کاهش یافته !!!!!!!!!
حسین
هاشمی انسان بزرگی است که می تواند با یک حرکت عاقلانه نطر بزرگان را نسبت به خود عوض ویا جلب نماییدا
این را هم خواهیم دید. به فضل پروردگار جناب یزدی و یا هاشمی شاهرودی رئیس خبرگان می شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
از کجا اومدی اخوی؟ یزدی رو که مردم حذفش کردن
ببخشید مثل اینکه شما نتایج رو ندیدی آقای یزدی اصلا رای نیاورده که بخواد رئیس بشه .یه کم دقت خوبه والا
محمد
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا نظر منو در مورد حذف یزدی توسط مردم منتشر نکردی؟
خب چون جهان نميخواد باور كنه !
Iran, Islamic Republic of
آقای یزدی که رای نیاوردن
هاشمی جان کی می خواهی از خواب بیدار بشی؟
Finland
نظر من منفی بود مثبت را زدم!ببخشید...
حمید
Iran, Islamic Republic of
شماها چقد پر رویبد بابا هنوز مهر 7 اسفند خشک نشده دنبال تخریب هاشمی برای ریاست خبرگانید به کوری چشم شما و دشمن های هاشمی و ایران ایشون ریس خبرگان میشه اگه کاندید بشه کافیه اراده کنه این مرد بزرگ
پر رو تویی. بهتره با کسانیکه صد پله برتر از تو هستند درست صحبت کنی. وقتی مردم مؤمن اهل قرآن، می گویند هاشمی به درد نمی خورد، بگو چشم. زیاد هم روت رو زیاد نکن.
چه ادبی مرد مومن!!
ادب مرتبی دارد. یکیش در دهان کفار و منافقین کوبیدن. خدای متعال هم در قرآن مجید، روش برخورد با شما را به مومنین یاد داده است. با کفار و منافقین، با شدت برخورد کنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کی گفته فقط شما مومن و اهل قرانید؟یعنی همه کسانی که طرز تفکر شما رو قبول ندارن اهل قران نیستن؟این توهین به حد اقل 50 در صد مردمه
برو بالا ، ٦٠ ، ٧٠ درصد لااقل.
United States
اشتباه تحلیل میکنی
جهان جان یه مثلی هست در مورد قمار بازها که بعد از باخت که نظر ميدن در موردشون بکار می ره
آقا من موندم چه نکات. بدجسته ای در هاشمی دیده اید که ازایشان طرفداری می کنید
نكات برجسته اى در هاشمى نديديم ، چون هيچ نقطه مثبتى در افراد ديگرى كه كانديداى رياست هستند نديديم اينه كه هاشمى برامون برجسته شده !
555
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
fz
Iran, Islamic Republic of
آقای شاهرودی رییس هست.خودتونو ناراحت نکنید
دقیقاٌ
سلام.تحلیل های شما واقعی نیست.
پاقلعه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اآقای هاشمی عبرت نمی گیرند
Iran, Islamic Republic of
اره اره..........................اره اره
Iran, Islamic Republic of
ون هفت هزار دلاري که سفير ايران در لبنان به خانواده فلسطيني هاي کشته شده اختصاص داد تاثير زيادي در راي گيري مردم داشت حتي ديدم توي صف افرادي از راي به اصولگرايان منصرف ميشدند
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
کمک ایران به فلسطین هیچ ارتباطی با اصولگرایی یا اصلاح طلبی نداره

اگر هم بر فرض محال کسی اینجور تغییر رای داده باشه نشون دهنده جهالتش هست
علویان
مردی بزرگ از سابقین اول انقلاب و از حواریین و انصار دیرین امام راحل. عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌نشناس، برادری مهربان برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور. بنده از سال ۳۶ ایشان را از نزدیک می‌شناسم و در میدان‌های مختلف، با هم و در کنار هم بوده‌ایم. با هم کار و با هم فکر کرده‌ایم. این آزمایش برای ایجاد اعتماد در انسان کافی است. من در همه این مدت، ایشان را در راه خدا، در راه حقیقت، در راه اعتلای کلمه دین و پیشبرد اهداف اسلامی مشاهده کردم و هرگز ایشان را از این راه جدا و منحرف ندیدم.
مقام معظم رهبری
ملاک حال فعلی افراد است. این حرفها مال قبل از فتنه 88 می باشد. پاسخهای مقام عظمای ولایت به القائات هاشمی در یکسال اخیر را هم ببینید. حمله ناجوانمردانه هاشمی به شورای نگهبان و پاسخ مقام معظم رهبری را هم ببینید. موضع دشمن پسند هاشمی در مورد تندرو خواندن حزب اللهی ها و مومنین به اسلام و انقلاب و میانه رو خواندن افسادطلبان و واکنش صریح مقام معظم رهبری را هم ببینید. ...... اینقدر ذوق زده نشوید. خیلی وقتها آنگاه که دنیا به کسی اقبال می کنه، برای زمین زدن اوست و وقتی دنیا پشت می کنه، برای عزیز کردن اوست. قرآن همین رو تاکید می کنه. عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم. هاشمی اول شد تا رسوا شود. بنشینید و ببینید. ...
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
Iran, Islamic Republic of
این منفی ها به نظر رهبری هم منفی میدن و جز نفوذی اسراییلی در لباس میش هستند. اینا سفارت آتش میزنن سطل زباله آتش میزنن تازه صف اول نماز هستن
چرا بعضی ها حال هیچ می کنند نامه بی سلام هاشمی به رهبر معظم در سال 88 را فراموش کردی می روند دنبال گذشته حضرت امام هم به منتظری گفته بودند فقیه عالیقدر قائم مقام رهبری را به منتظری داده بودند اگر وقت کردی رنجنامه حضرت امام با منتظری را مطالعه کن
یادت رفت از حمایت بی بی سی و سایت کلمه وابسته به وهابیت از ایشون یاد کنی. این هم یکی از بزرگترین مزیتهای هاشمی است بالأخره!!!!!
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
بستگی داره شما چی دوست داشته باشی ببینی ... واقعیت الان رو یا خاطرات مردان دیروز انقلاب که امروز به نا کجا آباد رفته اند.......
ازراي ملت به ايت االه و تو دهني به شما چند روز بيشتر نگذشته مگر نتيجه تخريب هاتونو نديدي؟
ح
این که هاشمی یک مهندس واقعی سیاسی وبرنامه ریزی است همان چیزی است که دوست ودشمن دانا به ان اعتراف می کند اما دلواپسان!!!!
تحلیل هایتان هم مثل عملکردتان است که نتیجه اش شد نه ملت. اگر عبرت نگیرید و خودتان را اصلاح نکنید کاملا منزوی خواهید شد
بي نام
راي آوردن هاشمي فقط بخاطر فقر فرهنگي مردم بود. چون جوانان امروزي ما به خاطر آزادي و فرهنگ غربي به ايشان راي دادند و ديديم كه رسانه هاي بيگانه طرفدار ايشان بودند و ايشان چيزي را كتمان نكردند و جوانان ما فكر كردند اگر به ايشان راي بدهند مي توانند راحت تر زندي كنند اما اين در آينده نه چندان دور مشخضص مي شود. چون كارآيي لازم را ندارد و فقط با غربزدگي كشور را بيش از پيش وابسته غرب مي كند. ايشان فقط از طريق جوانان ما كه خيلي از فرهنگ اسلامي و ديني دور شدند راي آوردند.
دلخوشی برای خودتان درست نکنید . عبرت را سرلوحه کارتان قرار دهید
رئيس
مگه امامي کاشاني چه شه؟ راي خوبي هم از تهران آورده تقريبا برابري ميکنه!!!!!!!!!!!!!
واقعا ادم دلش به حال شما میسوزه .

درود بر رفسنجانی مردی برای تمام فصول
ali
نکته بسار مهمی که نباید از ان غافل شد اینه که نتایج انتخابات تهران با حضور تنها 50 درصد مردم تهران رقم خورد ،50 درصد دیگه حاضر به حضور در پای صندوقهای رای نشدند
روح االه احمد نیا فرحی
ا سلام مدیریت محترم سایت جهان
ضمن احترام به نویسنده محترم سایتتون در صورت امکان به نویسنده مطلبتون بفرمایید وقایع روز ایران را مطالعه بفرمایند رای اقای هاشمی رودوباره یه نگاهی بندازند و بعد اظهار نظر بفرمایند
محمد
Iran, Islamic Republic of
حجالت هم خوب چیزیه .
ناشناس
مهم مردمی است که به او رای اعتماد دادند.2500000 نفر.متوجه شدی؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
يك سوال:بجاي آقاي يزدي رييس كنوني چه كسي كانديداي رياست مي باشد.
حمید
هاشمی کارش درسته.
یاشار
میگند پنج تومان بده به آش به همین خیال باش،
هاشمی همانطوری که رای جامعه را عوض کرد رای خبرگان را هم دارد
Iran, Islamic Republic of
آیا جلسه اسفند خبرگان با اعضای جدید خواهد بود؟
انتخاب رئیس جدید چه زمانی است؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
خیالتان راحت , هاشمی و عارف به ریاست مجالس فکر نمی کنند.
شهروند
فقط جوسازی بلدید