شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

طرح آمریکا، گزینه های مضاعف در‌سوریه

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 476080
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جناح‌های مختلف بین‌المللی که در دستیابی به توافق آتش‌بس سوریه نقش داشته‌اند، باید در راستای اجرای این توافق با یکدیگر همکاری داشته باشند.
طرح آمریکا، گزینه های مضاعف در‌سوریه
به گزارش  جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در سنای این کشور گفت: لازم است آتش‌بس زمانی آغاز شود اما این کار بدون همکاری‌های لازم و تعیین شرایط و مقررات و وظایف ممکن نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که دستیابی به آتش‌بس در سوریه امری دشوار است. حتی اگر جناح‌های بین‌المللی بتوانند کمک‌های بشردوستانه را به نواحی مختلف انتقال دهند و طرفین درگیری‌ها خشونت‌ را کنار بگذارند، به این معنا نخواهد بود که وضعیت به طور اتوماتیک به یک روند سیاسی منتهی می‌شود.

کری گفت: آمریکا، روسیه، ایران و دیگر کشورها امیدوار هستند که فرایند صلح در سوریه به ملتی مستقل و آزاد در این کشور ختم شود که رهبری خود را به دست خود مشخص می‌کند.

وی افزود: تمامی کشورها بر این مساله تاکید دارند که مردم سوریه این حق را دارند که رهبری و آینده کشورشان را خود تعیین کنند.

کری همچنین تصریح کرد که تمامی جناح‌هایی که در فرایند صلح سوریه نقش داشته‌اند قائل بر این هستند که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید قطعنامه‌ای درباره راهکار سیاسی حل بحران سوریه به تصویب برساند.

وی افزود: در صورتی که روسیه با آمریکا همکاری نکند، توافق برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه محتمل نخواهد بود.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: در واقع بدون همکاری روسیه من اطمینان ندارم که می‌توانستیم به توافقی دست یابیم که اکنون به آن رسیده‌ایم.

کری همچنین تاکید کرد که دولت اوباما به دنبال گزینه‌های مضاعف در سوریه است.

وی ادامه داد:‌ در صورتی که مذاکرات کنونی و توافق آتش‌بس و همچنین فرایند گذار سیاسی در سوریه به توفیق منجر نشود، دولت واشنگتن به دنبال گزینه‌های جایگزین خواهد بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد، آمریکا در صورتی که بودجه تعیین شده کافی نباشد، بودجه مربوط به امدادرسانی به پناهجویان را بازبینی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *