دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
محمدنبی حبیبی در نشست خبری:

اصلاح طلبان خودشان پاسخ انگلیس را بدهند

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 475948
نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس در انتخابات مجلس با تاکید بر لزوم اعلام برائت نامزدها از حمایت انگلیسی‌ها گفت: اصلاح‌طلبان خودشان این شبهه را برطرف کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدنبی حبیبی، نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مقوله امنیت برای سرمایه گذاری خارجی در کشور اظهار داشت: امنیت سرمایه‌گذاری را تنها نباید در مقوله برقراری آرامش ظاهری در کشور محدود کرد.
 
وی در توضیح این مسئله گفت: در کشورمان در زمینه قوانین و مقررات اقتصادی با یک نوع عدم ثبات روبرو هستیم که این نه تنها خارجی ها را برای سرمایه گذاری نگران می کند، بلکه برای سرمایه گذاران داخلی هم امنیت خاطر باقی نمی گذارد.
 
نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس افزود: قوانینی در کشور وضع می شود که برخی از آنها رغبت سرمایه گذاری را کم می‌کند؛ به عنوان مثال در حال حاضر اگر کسی یک میلیارد تومان سرمایه داشته باشد، بین اینکه این پول را در زمینه تولید و اشتغالزایی و علاوه بر اشتغال سود هم بکند و یا اینکه آن را در بانک بگذارد و سالانه ۲۰۰ میلیون تومان سود تضمین‌شده بگیرد، دومی را انتخاب می کند که این به دلیل ضعف قوانین و مقررات است.
 
حبیبی با بیان اینکه در بعد ظاهری امنیت، مشکلی نداریم و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است، تصریح کرد: قرار بود نسخه اصلی تمام ناامنی‌های عراق و سوریه در ایران اجرا شود که به دلیل هوشیاری مردم و نیروهای نظامی و امنیتی چنین اتفاقی نیفتاد.
 
وی همچنین درباره وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در کشور با توجه به وجود برخی نقاط ضعف ساختاری در برجام گفت: بعد از برجام نیز فرض را بر این گذاریم که سرمایه‌گذاری های خارجی باید در چارچوب قوانین کشور باشد، اما قرار نیست کارتل های اقتصادی غربی به اسم سرمایه گذاری اقتصادی، در ایران حکومت کنند و چنین اجازه ای هم نباید داده شود.
 
نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذار غربی که نیت انسان‌دوستی و قربتا الی الله سراغ کشور دیگری نمی‌رود، تصریح کرد: در عین حال که ورود سالانه سرمایه‌گذاران خارجی به کشور باید تحت مراقبت باشد که تنها قصد سرمایه‌گذاری مشروع را در کشور داشته باشند، در عین حال باید منافع مشروع آنها را به رسمیت بشناسیم، بخشی از ناامنی سرمایه‌گذاری هم به قوانین و مقررات برمی‌گردد که باید اصلاح شود.
 
اصلاح‌طلبان خودشان شبهه حمایت انگلیسی‌ها را برطرف کنند/ انگلیس خیرخواه نیست
 
حبیبی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تلاش غربی‌ها به ویژه انگلیسی ها برای تاثیرگذاری در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری گفت: تاریخ رابطه ایران و انگلیس سرشار از سیاست‌های تجاوزکارانه آنها علیه ما است و حتی یک مورد خلاف آن نیز مشاهده نشده است.
 
وی با اشاره به ملاقات خود با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در اواخر سال ۸۸ گفت: ایشان در آن دیدار به من گفت که در اوج آشوب‌های تهران با عده ای از دیپلمات های انگلیسی جلسه ای داشتم و به آنها گفتم که شما درباره ایران اشتباه می کنید که نخست وزیر شما به صورت علنی و رسمی از آشوبگران حمایت می کند؛ با این کارها رژیم ایران ساقط شدنی نیست.
 
نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس ادامه داد: آقای ولید معلم درباره پاسخ دیپلمات های انگلیسی به این انتقادش گفت که شما اشتباه می‌کنید! ما بر اساس اطلاعاتی که از دوستانمان در ایران گرفته‌ایم و کارهایی که دوستانمان کرده اند، مطمئنیم که این رژیم ساقط می شود.
 
حبیبی تصریح کرد: این نشان می دهد که انگلستان علاوه بر آنچه در راه اندازی فتنه ۸۸ دخیل بوده است، آنقدر اطمینان داشته که نخست وزیر آنها رسما از این موضوع پشتیبانی کرده است؛ بنابراین این یک خبط سیاسی است که آنها خیرخواه ما باشند؛ چراکه اگر بتوانند تاثیرگذار باشند، ابایی نخواهند داشت.
 
وی درباره اسم آوردن شبکه های انگلیسی از برخی نامزدهای انتخابات و حمایت از آنها نیز اظهار داشت: اولا این فضولی ها چه ربطی به دولت انگلستان دارد، ثانیا کسانی که در داخل هستند، خودشان وظیفه دارند یعنی اگر آنها ولو به صورت تلویحی از اصلاح طلبان حمایت می کنند، خود اصلاح طلبان باید این شبهه را برطرف کنند.
 
نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس تصریح کرد: اگر این حمایت از اصولگرایان می شد، وظیفه آنها بود که از این شیطنت دیپلماتیک تبری بجویند؛ مردم هم در هنگام شرکت در انتخابات این ابراز نظرهای غربی ها و داخلی ها را مدنظر داشته باشند.
 
اکثریت مجلس آینده در دست اصولگرایان و اقلیت در دست اصلاح‌طلبان خواهد بود
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچین در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو سوئد درباره پیش بینی نتیجه انتخابات آینده گفت: در مجموع کشور، انتخابات مجلس دهم با غلبه نسبی اصولگرایان خاتمه خواهد یافت، اما اقلیت اصلاح طلبان از اقلیت مجلس فعلی بیشتر خواهد شد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رادیو درباره موضع وی نسبت به افزایش ۶۰۰ هزار دلاری پاداش کشتن سلمان رشدی (نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی)، گفت: ما در حال حاضر هم حکم حضرت امام خمینی(ره) را معتبر می‌دانیم و این را یک حکم شرعی می دانیم، اما درباره افزایش قیمت سر سلمان رشدی از کسانی که این قیمت را بالا برده اند، سوال کنید.
 
حبیبی با بیان اینکه دلیل حکم شرعی امام(ره) درباره این فرد، توهین به پیامبر اسلام(ص) بوده است، تصریح کرد: حتی اگر این توهین به حضرت عیسی(ع) که اسرائیلی ها مدعی پیروی از ایشان هستند، می شد نیز همین نظر را داشتیم؛ اهمیت این حکم امام(ره) هیچ فرقی برای ما نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *