شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اختصاص اعتبار برای مسکن بازنشستگان

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 475673
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: 500 میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه از تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی دعوت می‌کنم که در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و این اقدام آنها موجب استحکام نظام و جمهوری اسلامی می‌شود و پاسخی محکم به تهاجم‌ها و فشارهای فرهنگی است.

وی ادامه داد: بودجه سال 1395 شهرداری تهران که مبلغ 72 هزار میلیارد تومان است در هیأت مدیره سازمان تصویب شد که بر اساس آن شامل 18 تعهد بیمه‌ای است.

وی ادامه داد: در سال آینده بخش درآمد و مالی سازمان تأمین اجتماعی به صورت مکانیزه با یکدیگر لینک می‌‌شود.

نوربخش بیان داشت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحولاتی در آرایش شعبات تأمین اجتماعی نیز انجام شده و خدمات در شعبات این سازمان به صورت مکانیزه ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: برای مستمری‌بگیران بن خواروبار و همینطور هزینه مسکن نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 10 میلیارد تومان نیز برای سفرهای زیارتی بازنشستگان و تشرف به عتبات عالیات و مشهد مقدس اختصاص یافته است.

نوربخش بیان داشت: در سال آینده دو بیمارستان آغاز به کار می‌‌کنند و 3 بیمارستان نیز مراحل ساخت آن شروع می‌شود.

وی ادامه داد:بیمارستان‌های ایلام و اهواز راه‌اندازی و بیمارستان‌های یزد، شیراز و تبریز نیز عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: در سال 95، 10 بیمارستان تحت عنوان برند بیمارستان میلاد معرفی می‌شود و دوره‌های فوق‌تخصصی نیز برای کادر این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای مسکن امید و مسکن کارگران نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که در این خصوص 5 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نوربخش درباره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، بیان داشت: اصلاح ساختار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در سال 95، دیده شده است که بتوانیم در این خصوص نیز اقداماتی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تفاهمنامه سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی و داروخانه‌ها به روز انجام می‌شود و این اقدام بعد از 12 سال برای نخستین بار انجام شده و مراحل افتتاحیه آن را طی می‌کنیم.

نوربخش در مورد طرح کاراکارت گفت: ثبت نام از مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان تهران از ۲۰ اسفند آغاز می شود و متقاضیان می توانند برای دریافت این کارت برای ثبت نام به شعب بانک رفاه مراجعه کنند و در کل کشور نیز بازنشستگاه از طریق سایت و یا بانک ثبت نام خود را انجام می دهند.

وی افزود: مبلغ اعتبار این کارت ۴ برابر مستمری است که بازنشستگان دریافت می‌کنند و بازپرداخت آن نیز یکساله خواهد بود که البته رایزنی‌هایی برای طولانی تر شدن زمان بازپرداخت انجام داده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد

وی درباره استخدام 2300 نفر در سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: بر اساس‌ آزمونی که امسال گرفته شد 2300 نفر از واجدین شرایط انتخاب و پس از طی شدن مراحل مختلف استخدام می‌شوند.

نوربخش در ادامه به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی 40 میلیون نفر از آحاد جامعه را تحت پوشش خود دارد که بدون اتکا به منابع دولتی اداره می‌شود لذا نقش بسیار کلیدی در اقتصاد دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال آینده اشاره کرد و گفت:‌ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان بر اساس ماده 96 و ماده 111 تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 96 باید حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در ماده 111 به این موضوع اشاره شده که اگر بازنشسته‌ای زیر حداقل حقوق دریافت کند، باید به حداقل دستمزد برسد.

نوربخش گفت:‌در دولت تدبیر و امید میزان مستمری و حقوق بازنشستگان 65 درصد افزایش یافت ولی در دولت نهم و دهم تنها 48 درصد افزایش حقوق برای این اقشار در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: سیاست سازمان تأمین اجتماعی این است که میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بیش از نرخ تورم در سال 95، افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی سازمانی درآمد و هزینه‌ای است، گفت: اگر میزان افزایش حقوق به درستی انجام نشود، در بودجه پیش‌بینی شده با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

نوربخش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر شکایت سعید مرتضوی مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی از وکیل این سازمان اظهار داشت:‌ بنده این خبر را تأئید می‌‌کنم که آقای مرتضوی از وکیل سازمان شکایت کرده است ولی با توجه به برگزاری انتخابات پس از آن توضیحات لازم را ارائه خواهم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف دفترچه‌های بیمه‌ای اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که با اجری طرح نسخ الکترونیک و کارت هوشمند درمان، بتوانیم خدمات بهتری به بیمه‌شدگان خود ارائه دهیم و در همین راستا پایلوت این طرح در استان یزد آغاز شده و امید است هر چه سریعتر این اقدام فراگیر شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر مسکن‌های امید برای بازنشستگان اظهار داشت:‌ سازمان حدود 500 میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان اختصاص داده است که از املاک مسکن مهر در استفاده از بافت‌های فرسوده برای ساخت این مسکن‌ها استفاده می‌شود.

نوربخش افزود: شهرداری تهران نیز به عنوان تهاتر بدهی‌ها به سازمان تأمین اجتماعی برای احداث واحدهای مسکونی برای مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان این سازمان کمک می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه میزان بدهی شهرداری‌ تهران چقدر است، گفت:   در سال 94، بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی 450 میلیارد تومان بوده که قریب به اتفاق آن تهاتر شده است.

وی گفت: کل بدهی‌های قطعی سازمان از سازمان‌های و دستگاه‌ها 7 هزار میلیارد تومان است که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان نیز اظهار داشت: از 20 تا 27 هر ماه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و دیگر تغییر نخواهد کرد.

نوربخش گفت:‌بر اساس این طرح 7 هزار نفر همپوشانی حذف شدند به عنوان مثال افرادی بودند که هم بیمه بیکاری و هم حقوق بازماندگی را دریافت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با سازمان ثبت‌احوال کشور لینک است و 4 واقعه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق را می‌تواند رصد کند.

وی درباره افزایش سن بازنشستگی نیز اظهار داشت: این موضوع در برنامه ششم پیش‌بینی نشده است و در بحث‌های تدوین برنامه ششم آمده بود.

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نقش سازمان در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم و در ابعاد مختلف جایگاه‌های ویژ‌ه‌ای دارد، با توجه به اینکه این سازمان تولید‌کننده درمان، خریدار درمان، دارای بنگاه‌های اقتصادی و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند،‌ قطعاً تحت تأثیر سیاست‌هایی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به سمت بازار سرمایه می‌رود،‌گفت: در بودجه سازمان تأمین اجتماعی آمده است از بنگاه‌داری خارج و به سمت بازار سرمایه برود.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سرمایه‌گذاری‌های توسعه ملی مانند نفت، گاز و دارویی متمرکز خواهد شد و از فعالیت‌های متفرقه خارج می‌شویم.

نوربخش افزود: با توجه به پساتحریم شرکت تأمین بین‌المللی و مالی در سازمان تأمین اجتماعی از اسفند ماه تعطیل شد که اقدامات بسیار مؤثری در رابطه با فعالیت‌های بین‌المللی سازمان می‌تواند انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره ارائه تسهیلات به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بودجه سال آینده 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل برگشت تسهیلات ارائه شده و هزار میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مانند ازدواج، وام تحصیلی و وام ضروری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سال آینده ارائه می‌شود که مجموعاً 4 هزار میلیارد ریال سقف اعتبارات تسهیلاتی است.

وی گفت: در بودجه سال 95 سازمان تأمین اجتماعی منابع تخصیص داده شده درمان، کاملاً منفک شده است. احداث پروژه‌های درمانی از سهم درمان خارج و به عنوان سرمایه‌گذاری است.

نوربخش درباره بیمه بیکاری نیز اظهار داشت: در حال حاضر 180 هزار نفر عضو صندوق بیمه بیکاری هستند که بر اساس قانون مستمری خود را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سال 92، طراز صندوق بیمه بیکاری منفی بود ولی از سال 92 به بعد مثبت شده است و افرادی نیز بر خلاف قانون از این صندوق حذف نشده‌اند، بلکه افرادی بودند که از جاهای دیگر نیز حقوق دریافت می‌کردند و این افراد از صندوق بیمه بیکاری حذف شدند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون 80 درصد حداقل حقوق به افرادی که در صندوق بیمه بیکاری هستند پرداخت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من مستمری بگیرم همسرم فوت کرده دوره قبل گفتند وام به همه بازنشستگان و.. میدهند. روز موعود به شعبه رفتیم گفتند بخشنامه نشده فردا رفتیم گفتند وام تمام شد!!!!!! مگر امار وجود ندارد؟