دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تأثیر نقش دانش‌آموزان در فضای انتخابات

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 475671
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نقش دانش‌آموزان در عرصه انتخابات تاثیرگذار خواهد بود زیرا در ترغیب خانواده‌ها، جامعه و پرشور کردن انتخابات نقش بسزایی دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اهمیت و نقش انتخابات در فضای دانش‌آموزی گفت: ما باید اهمیت انتخابات را که یکی از رویدادهای بزرگ سیاسی و اجتماعی در کشور هست برای دانش‌آموزان تبیین کنیم تا دانش‌آموزان از استقلال، ماندگاری و پایداری نظام اسلامی به خوبی صیانت و حفاظت کنند.

وی افزود: اگر چه دانش‌آموزان به طور مستقیم در انتخابات دخیل نیستند اما در ترغیب خانواده‌ها، جامعه و پرشور کردن انتخابات نقش بسزایی دارند و قادرند به طور غیر مستقیم در انتخاب نماینده، سهیم باشند.

علامتی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه والای برگزاری انتخابات در کشور از جمله مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: انتخابات برای کشور نعمت بزرگی است که شرکت در آن، عمل به وظیفه‌ای در قبال قانون اساسی است و در نفس خود دارای نتایج و آثار عمده و ماندگاری برای یک نظام مردمسالار دینی است.

علامتی خاطرنشان کرد: ایام انتخابات از این جهت دارای اهمیت است که یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران، حکومت مردم و مداخله مردم در حکومت بوده است که تحت عنوان مردم سالاری دینی از آن یاد می‌شود.

وی گفت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بوده است و مردم باید در تمام صحنه‌هایی که در سرنوشت آنها موثر است، شرکت کنند به خصوص شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ادامه دهنده همین مسیر خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان افزود: حضور در انتخابات در واقع اهمیت دادن به سرنوشت کشور است و برگزاری قانونی و سالم چنانکه رویه چند دهه گذشته بوده است، همراه با مشارکت همه مردم موجب اعتماد به نفس در مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد شد.

وی به تلاش­‌های مستمر و همیشگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در خدشه وارد کردن به روند برگزاری انتخابات و القای بی‌اعتمادی مردم به این نظام و مشارکت نکردن آنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: در مقابل تمام این تلاش‌­های ناکام، شاهد مشارکت همیشگی و حداکثری مردم در انتخابات بوده‌­ایم و انتخابات نقش بسیار مهم و مؤثری در رفع توطئه­‌های دشمنان دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه انتخابات برای کشور نعمت بزرگی است که برگزاری آن دارای نتایج و آثار عمده و ماندگاری برای یک نظام مردم‌سالار دینی است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر ارتقای امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور تأثیر بسزایی دارد و عموم شهروندان سلحشور و فهیم بار دیگر با حضور پرصلابت خود در پای صندوق‌های رأی حمایت و همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *