جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تشریح جزئیات تربیت حرفه ای معلم

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 475350
رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۸۰۰ ساعت دوره آموزشی به صورت فشرده برای پذیرفته شدگان استخدامی در ۶ ماه برگزار می کنیم.
به گزارش جهان، محمدحسین سلیمی جهرمی در گفتگو با مهر گفت: سیاست بومی گزینی در پذیرش استخدامی وزارت آموزش و پرورش را اتخاذ کردیم. اما برای برگزاری دوره های آموزشی اجرای این سیاست امکان پذیر نیست.

وی افزود: پراکندگی رشته به شدت زیاد است و تعداد دانشجو در هر رشته ای به اندازه یک کلاس وجود ندارد لذا ما مجبوریم در چند منطقه کشور کلاس های آموزشی را متمرکز کنیم تا دانشجویان در آنجا آموزش ببیند و  پس از آموزش جذب منطقه خود برای تدریس شوند.

رییس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی  وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد: تعداد ۵ هزار استخدامی داشته ایم که در ۷۰۵ منطقه کشور در ۳۴ رشته و دو جنسیت بودند. در برخی از مناطق کمبود ظرفیت داشته ایم بنابراین در استان های دیگر پذیرفته شدگان را توزیع کردیم تا امکان آموزش فراهم شود.

سلیمی جهرمی خاطرنشان کرد: از اول اسفند تا نیمه شهریور کلاس های آموزشی برگزار می شود. حدود ۸۰۰ ساعت دوره آموزشی که همه ساعت های هفتگی را شامل می شود و به صورت فشرده برگزار می کنیم. در ترم عادی اگر ۱۶ تا ۲۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار شود برای ترم تربیت حرفه ای معلمی هفته ای ۴۰ ساعت کلاس آموزشی داریم.

وی درباره ی ارائه تسهیلات برای دانشجویان آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانشجویان مشروط به پرداخت شهریه نیست دانشجویان می توانند در طول ترم شهریه پرداخت کنند در تلاشیم تا یک وام نیز برای دانشجویان دریافت کنیم تا بتوانند شهریه خود را پرداخت کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *