يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

حمایت از مراکز «درمان اختیاری» زنان

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 475313
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به حمایت این ستاد از مراکز درمان اقامتی ماده ۱۵ مختص زنان و کودکان، خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه به دنبال گسترش مراکز اجباری ماده ۱۶ برای زنان و کودکان نیستیم.
به گزارش جهان، پرویز افشار در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر به هیچ عنوان به دنبال گسترش مراکز ماده 16 و مراکز ترک اجباری نیست اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر، قانون ماده 16، بر معتادان 15 تا 65 سال تاکید دارد و نگاه قانون به معتادان زیر 15 سال نیز به هیچ وجه نگاه مجرمانه نبوده و مبتنی بر نگاه درمانی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اینکه آیا ستاد مبارزه با مواد مخدر، سیاست توسعه مراکز درمان اجباری اعتیاد (ماده 16) برای گروه سنی کودکان در شهرهایی که با این پدیده بیش از دیگر نقاط درگیر هستند را دنبال خواهد کرد یا خیر گفت: ما نه تنها برای گروه سنی کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز برنامه‌ای به منظور توسعه و گسترش مراکز ماده 16 نداریم.

وی با اشاره به حمایت ستاد از گسترش مراکز ماده 15 مختص زنان و کودکان ادامه داد: در حال حاضر مراکز ماده 15 طیف وسیعی از خدمات درمانی در مراکز سرپایی تا مراکز اقامتی و بستری را شامل می‌شود و با توجه به آسیب‌پذیری بسیار گروه زنان و کودکان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، از طریق دبیرخانه‌های این ستاد در استان‌ها، حمایت‌های خاصی را از NGO های فعال در این بخش انجام می‌دهد.

افشار با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت از مراکز درمان سرپایی را در اولویت خود قرار داده است، از حمایت ویژه این ستاد برای درمان اعتیاد زنان و کودکان خبر داد و گفت: علی‌رغم اولویت داشتن مراکز درمان سرپایی، ما با توجه به میزان آسیب‌پذیری بسیار زیاد زنان و کودکان، حمایت از مراکز اقامتی و بستری مخصوص زنان و کودکان در شهرهایی مثل زابل، زاهدان و یا مراکز حاشیه‌ای را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: این حمایت‌ها توسط دبیرخانه‌های ستاد در استان‌های مختلف به NGOهای فعال در این بخش تعلق می‌گیرد و در این میان علاوه بر اعطای یارانه حمایتی، در بحث آموزش و تجهیزات نیز حمایت‌های خاص از مراکز اقامتی زنان و کودکان انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *