يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رسانه، سربازان وخانواده‌هایشان را روشن کند

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 475300
معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید اطلاعات لازم و کافی را پیرامون خدمت سربازی در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.
به گزارش جهان، حبیب جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه‌های گوناگون رسالت خطیری برعهده دارند، که باید در زمینه خدمت وظیفه عمومی جوانان نیز اطلاعات لازم و کافی را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی در ارتباط با اعزام به خدمت سربازی وجود دارد، همچنین بین والدین و جوانان کشورمان سوالات و ابهام‌های زیادی دیده می‌شود، که باید درراستای پاسخگویی به این قبیل موارد گام برداشته شود، گفت: رسانه‌های جمعی در این زمینه می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اطلاعات مربوط به معافیت از خدمت سربازی را یکی از مهم‌ترین مسائل و سوالات جوانان در حال حاضر دانست، یادآوری کرد: فرآیند رسیدگی به این موضوع در قوانین کشورمان به طور روشن و شفاف مورد بررسی قرار گرفته و موارد معافیت هم مشخص شده است.

معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یکی از معافیت‌های موجود در این زمینه را «معافیت تنها پسر خانواده‌های دارای سه فرزند دختر» عنوان کرد، افزود: برابر ماده 44 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از بندهای معافیت از اعزام به خدمت سربازی موضوع مورد اشاره است.

جعفرزاده ضمن اشاره به وجود قوانین مشخص در این زمینه، ادامه داد: تنها پسر خانواده‌هایی که دارای سه فرزند دختر یا بیشتر هستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، در این صورت باید برای احراز شرایط مدارک مورد نیاز را از مراجع ذی‌صلاح تهیه کرده و به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

این مسئول برگه درخواست معافیت از کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی استان محل سکونت، تصویر شناسنامه و کارت مشمول، پدر و مادر و خواهران مشمول، پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر یا مادر، گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول را مدارک موردنیاز برای احراز وجود شرایط جهت صدور معافیت عنوان کرد.

معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در اشاره به موارد دیگر موضوع معافیت، یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر را یکی از راه‌های کسب معافیت برشمرد، خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

جعفرزاده در ادامه ارائه برگ درخواست معافیت صادره از کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی محل سکونت، تصویر شناسنامه کارت ملی و شناسنامه مشمول، مادر و برادران وی، تصویر گواهی فوت پدر یا طلاق‌نامه مادر، پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه مادر و گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول را مدارک موردنیاز در این زمینه عنوان کرد.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم، ضمن اینکه از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای حضور یافتن پای صندوق‌های رای دعوت به عمل آورد، گفت: به طور قطع ملت بزرگ ایران اسلامی در هفتم اسفند ماه امسال حماسه دیگری خلق خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *