جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳

واکنش کواکبیان به حمایت انگلیس

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب: 475266
کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان تصریح کرد که دولت با تمرکز روی برجام کمتر به مسائل داخلی توجه کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مناظره انتخاباتی با میرکاظمی که عصر امروز به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به کارنامه اقتصادی دولت یازدهم اظهار داشت: مهمترین عملکرد کشور در زمینه اقتصاد این بود که برای لغو تحریم‌ها تلاش کرد و در نهایت آن را با رسیدن به برجام به فرجام رساند.
 
وی گفت: شک دارم کسی بگوید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران 50 درصد بر اقتصاد کشور اثر گذاشته باشد، اما دولت وقتی روی کار آمد وضعیت اقتصادی کشور بسیار نامطلوب بود و حدود 3هزار و 200 پروژه ناتمام در کشور باقی بود.
 
کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان همچنین گفت: هرچند مسئله برجام و وقت گذاشتن زیاد برای برجام کمی باعث شد دولت به مسائل داخلی کمتر توجه کند، با وجود این، سیاست خارجی پرکاری در دولت رقم خورد و نهایتاً کشور به برجام رسید.
 
کواکبیان در بخش دیگری از مناظره خود گفت: ما اگر قرار باشد سیاسی حرف بزنیم سخن برای گفتن زیاد داریم، اینکه چرا باعث شدند این قطعنامه‌ها علیه کشور صادر شود، ما وقتی در مجلس هشتم بودیم به آقای احمدی‌نژاد می‌گفتیم چرا علیه ما قطعنامه صادر شده است، می‌گفت این قطعنامه‌ها کاغذپاره‌اند.
 
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود گفت: مردم باهوشند، می‌فهمند، قیمت‌ها پایین نیامده است این برای آنها مشخص است اما این را هم اعلام می‌کنند که دیگر قیمت‌ها ساعت به ساعت بالا نمی‌رود. وضعیت دلار مثل شرایط قبل نیست و از ثبات برخوردار است.
 
کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان با اشاره به دلایل افزایش نقدینگی کشور گفت: برای افزایش نقدینگی دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها همین یارانه‌هاست که ما آن زمان در مجلس مخالف آن بودیم اینکه ماهی 6هزار میلیارد تومان به جامعه تزریق می‌شود.
 
کواکبیان در ادامه با اشاره به طرح سؤالاتی از میرکاظمی گفت: وضعیت سوآپ در وزارت شما چه شد؟ شما اعلام کرده بودید در عرض سه سال و نیم همه فازهای پارس جنوبی را فعال می‌کنید، چرا اینها در زمان شما انجام نشد؟
 
وی در ادامه سخنان خود با ابراز "نفت در دوران دولت شما قیمت بیشتری داشت و حدود 750 میلیارد دلار منابع برای کشور ایجاد کرد" گفت: شما و دوستانتان باید پاسخ دهید که آن را کجا هزینه کردید. ما نیز قبول داریم در اقتصاد دچار مشکلات ساختاری هستیم، کسی نمی‌گوید آقای احمدی‌نژاد پول دزدید اما تا توانست بی‌انضباطی مالی ایجاد کرد و هرجا پول کم می‌آورد ناخنک می‌زد اما در نهایت سه‌هزار و خرده‌ای پروژه نیمه‌تمام در کشور گذاشت.
 
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه برخی دوستان اعتراض می‌کنند که چرا با فرانسه درباره ایرباس قرارداد بسته شده است، گفت: اولاً که این از پول نفت نیست، شرکتها رفته‌اند و قرارداد بستند در ثانی چرا این دوستان از زمانی که از چین سایر کالاها تهیه می‌شد حرفی نزدند؟ اینکه چرا آن 8 سال برای کارگران چینی شغل ایجاد کردند و صدایشان درنیامد؟
 
کواکبیان افزود: فتنه هم برای برخی نان‌دانی شده است، تا حرفی درباره عملکرد دولت می‌زنیم همه را به فتنه ربط می‌دهند، این آدرس غلط دادن است. همان‌طور که می‌گویند الآن چون بی‌بی‌سی از فلان لیست حمایت کرده است نباید به آن رأی داد لیستی که در آن خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور دارند.
 
وی در پاسخ به این سخن میرکاظمی "اعلام برائت کنید"، گفت: گور پدر بی‌بی‌سی و امثال آن. من می‌گویم شما برای آینده شغلی‌تان فکری کنید زیرا اگر 60 درصد مردم پای کار بیایند موجودین مجلس دیگر جایی در آن ندارند.
 
کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: دوستان یا بحث فتنه را معرفی می‌کنند یا نفوذ، نباید قداست سخنان رهبری را به این شکل پایین بیاوریم. رهبری اصل حرفشان این بود که نباید گذاشت برجام و شرایط پسابرجام باعث شود که شرکتهای خارجی در ایران حضور گسترده داشته باشند.
 
کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای میرکاظمی از حضورش در دولت نگفت ولی بگوید این 12 سالی که اصولگرایان در مجلس بودند چه گلی به سر مردم زدند. مجلس برای دولت‌ها ریل‌گذاری می‌کند اما این دوستان نه‌تنها کاری نکردند بلکه وقتی احمدی‌نژاد به مجلس می‌آمد از او تبرک می‌جستند که چه انسان پاکی است.
 
وی گفت: بزرگترین اقدام این مجلس برکناری فرجی دانا بود، اینکه کمیسیون برجام تشکیل دهند و این در حالی است که کمیسیون  امنیت ملی نیز همان کار را انجام می‌داد. این کمیسیون را ایجاد کردند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند و امروز از فتنه برجام سخن می‌گویند.
 
کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: البته بنده در مجلس هشتم بودم اما در اقلیت بودم و با اقلیت نمی‌شد کاری کرد. این مجلس برای هر مسئله بی‌موردی با جمع کردن 200 امضا مسئله‌ای را مطرح می‌کند اما یک کمیته حقیقت‌یاب برای موضوع اسیدپاشی در اصفهان ایجاد نکرد. یک اختلاس بزرگی مثل بابک زنجانی صورت گرفت اما آنها در مورد حجاب و این مسائل موضعگیری می‌کنند، به‌والله قسم، اختلاس 100 پله از بی‌حجابی بدتر است.
 
کواکبیان افزود: بابک زنجانی را چه می‌‌گویید که نفت‌ها را فروخته اما پولش را نمی‌آورد؟ چرا وزن مجلس را پایین می‌آورید و شأن آن را این‌قدر کم کرده‌اید؟ در حال حاضر نیز وزرای احمدی‌نژاد لایه دوم شکل دادند و می‌گویند "ما از او برائت می‌جوییم".
 
وی در بخش دیگر مناظره با اعلام "ما نیز می‌گوییم هر کسی خسارت و یا حقی را ناحق کرده است حتی اگر فرزند آیت‌الله هاشمی یا بابک زنجانی باشد باید با آن برخورد شود" گفت: اما بحث این است که این آقایان آمدند به‌بهانه اینکه در این قرارداد (کرسنت) رشوه صورت گرفته آن را اجرا نکردند و همین باعث هزینه‌های زیادی برای کشور شد. اینکه می‌گویند آن محرمانه است، رقم‌هایی که امثال آقای میرکاظمی می‌گویند و ممکن است هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کند.
 
این نماینده سابق مجلس در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آقای عارف می‌گوید "مجلسی می‌خواهیم که از دولت سؤال نکند"، گفت: این‌گونه نیست، اگر در دولت روحانی نیز مشکلی وجود داشته باشد ما پیگیری می‌کنیم و قرار نیست هر کاری کنند ما چیزی نگوییم.
 
کواکبیان در پاسخ به اینکه کرباسچی لیدر لیست اصلاح‌طلبان است، گفت: من و آقای عارف به‌عنوان افرادی که در شورای مرکزی هستیم می‌گوییم ایشان در شورای مرکزی نیست بعد شما می‌گویید هست.
 
وی در پایان گفت: افرادی را به‌دلیل حمایت از بی‌بی‌سی یا چند وقت دیگر به‌خاطر voa و بقیه زیر سؤال می‌برند و این در حالی است که این ترفندی از سوی آنها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصير
United Kingdom
اقاي مير كاظمي در اين مناظره حرفي نزد؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
يعني در اين مناظره آقاي ميركاظمي اصلا اظهار نظر ننموده اند كه به آن پرداخته نشده است.
Iran, Islamic Republic of
مردم باید با رای شان مانع از حضور کواکبیان و سایر کسانی که از کرسنت حمایت می کنند در مجلس شوند