جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اذعان کلینتون به نژادپرستی نظام‌ آمریکا

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 474724
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، نژادپرستی نظام مند را در این کشور واقعیتی انکارناپذیر دانست.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه رویترز خبر داد، "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در تلاش برای جذب آراء سیاهپوستان این کشور از لزوم تعهدی جدید در زمینه برابری و فرصت برای جامعه سیاهپوستان این کشور سخن گفت.
 
وی سه شنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی در نیویورک گفت: ما باید با واقعیت نژادپرستی نظام مند مواجه شویم زیرا اینها فقط مشکلات ناشی از نابرابری اقتصادی نیستند. اینها مشکلات ناشی از نابرابری نژادی اند.

نامزد پیشرو حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا گفت: با گذشت بیش از نیم قرن از زمانی که "رزا پارکس،" فعال سیاهپوست مدافع حقوق مدنی، در صندلی مخصوص سفیدپوستان در اتوبوس نشست، و دکتر "لوتر کینگ،" رهبر جنبش حقوق مدنی در آمریکا، راهپیمایی کرد و "جان لوئیس، از فعالان سیاهپوست برجسته حقوق مدنی، خون داد، نژاد همچنان نقش مهمی در تعیین اینکه چه کسی در آمریکا پیشرفت کند و چه کسی عقب بماند، ایفا می کند. اکنون هر کسی که رای شما را می خواهد مسئولیت دارد با این واقعیت مواجه شود -- و حقایق را همانطور که هستند ببیند، نه آنطور که ما می خواهیم باشند.

هیلاری کلینتون افزود : از این رو، من پیشنهاد یک تعهد جدید جامع را در زمینه برابری و فرصت برای جوامع سیاهپوست آمریکا می دهم. این به معنای طرحی واقعی برای ایجاد شغل است. اگر من به ریاست جمهوری انتخاب شوم، ما صدها میلیارد دلار به سرمایه گذاری های جدید در مکان هایی مانند هارلم و مناطق روستایی کارولینای جنوبی اختصاص خواهیم داد . ما همچنین 20 میلیارد دلار به طور ویژه در اشتغال زایی برای جوانان اختصاص خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص بحران زندان های آمریکا نیز گفت : ما نه فقط باید به وجود بحران حبس جمعی اذعان کنیم؛ بلکه باید برای حل بحران نیز بکوشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *