چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مخالفت العبادی با استقلال اقلیم کردستان

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 474390
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با بیان اینکه استقلال اقلیم کردستان عراق به بروز تنش های بیشتر منجر خواهد شد، تصریح کرد: تحقق این مسأله به مصلحت کُردها نیست.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز خبر داد، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی به اظهارات اخیر «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در خصوص برگزاری رفراندوم برای استقلال یافتن کُردها واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: کَُردها هیچ مصلحتی در استقلال یافتن از دولت مرکزی بغداد ندارند.

العبادی با بیان اینکه استقلال یافتن اقلیم کردستان عراق به بروز تنش های بیشتر منجر خواهد شد، اظهار داشت: این به نفع کُردها و دیگر اقشار جامعه عراق است که با اتحاد در کنار یکدیگر زندگی کنند.

نخست وزیر عراق در سخنان خود همچنین از دولت آلمان به دلیل اعلام موضع منفی خود در قبال برگزاری رفراندوم برای استقلال اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.

العبادی در ادامه با اشاره به تنش های میان دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق در زمینه خودداری این اقلیم از تحویل درآمدهای حاصل از فروش نفت به دولت عراق، اظهار داشت: درآمدهای نفتی اقلیم کردستان هیچ شفافیتی ندارد؛ دولت بغداد تنها در حالی اقدام به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان می کند که درآمدهای نفتی به آن تحویل داده شود.

گفتنی است، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در اواخر ماه گذشته میلادی گفته بود: اقلیم کردستان قصد دارد رفراندومی را به منظور استقلال کُردها برگزار کند و نتیجه این رفراندوم در گفتگوها با دولت بغداد به صورت رسمی مطرح خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *